Netflix cooperează cu Fiscul italian în cercetarea privind o eventuală evaziune fiscală

Netflix cooperează cu Fiscul italian în cercetarea privind o eventuală evaziune fiscală
scris 5 oct 2019

Netflix cooperează cu Fiscul italian în ancheta privind o eventuală evaziune fiscală, au declara pentru AFP reprezentanți ai companiei, potrivit businesstimes.com.

Deși gigantul american nu are birouri sau vreun sediu în Italia, procurorii din Milano au deschis o cercetare preliminară a companiei pentru că serverele și cablurile pe care le folosește reprezintă infrastructură digitală ceea ce face ca veniturile companiei să fie taxabile sub legea italiană, a scris joi Corriere della Sera.

Urmărește-ne și pe Google News

Netflix a pus la dispoziția providerilor de servicii de internet din Italia computere speciale pentru a reduce presiunea exercitată de streaming-ul video asupra altor rețele, scrie News.ro.

Numeroși antreprenori ar înființa din nou o companie chiar dacă acum întâmpină dificultăți CITEȘTE ȘI Numeroși antreprenori ar înființa din nou o companie chiar dacă acum întâmpină dificultăți

„Netflix lucrează îndeaproape cu autoritățile fiscale italiene. Plătim toate taxele necesare în Italia și alte țări din lume”, a declarat un purtător de cuvânt.

Netflix, care se consideră o companie de divertisment mai degrabă decât una tehnologică, a spus că a investit milioane de euro în producții italiene.

A ajuns în Italia în 2015 și la finalul anului trecut avea aici 1,4 milioane de abonați.

Italia a aprobat recent o lege privind media care aplică legislația europeană și obligă serviciile de streaming precum Netflix și Amazon Prime Video să investească 30% din venituri în producții locale.

Procurorii din Milano au cercetat recent companii ca Apple, Amazon și Facebook și au colectat taxe pentru statul italian în valoare de peste 5 miliarde de euro. Toate aceste companii însă au birouri în Italia.

Anul trecut, Facebook a fost de acord să plătească Italiei peste 100 de milioane de euro după o astfel de cercetare.

Amazon a plătit peste 100 de milioane de euro în 2017, iar Google, 306 milioane de euro. Ele au urmat companiei Apple, care, în 2015, a plătit peste 300 de milioane de euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
netflix
italia