Gigantul elvețian Nestlé a raportat cea mai mare creștere trimestrială a vânzărilor din ultimul deceniu, în contextul în care pandemia a stimulat consumul de cafea și alimente în propria locuință.
Nestlé, cel mai mare grup din sectorul alimentar global, a raportat o creștere organică de 7,7% a vânzărilor pentru primele 3 luni din acest an. Avansul a depășit puternic estimările analiștilor, care anticipau un avans de 3,3%.
Pentru România, planurile gigantului elvețian au fost anunțate în exclusivitate de Profit.ro AICI.
Unul dintre principalii piloni ai creșterii din primul trimestru a fost cafeaua. Închiderea cafenelelor, barurilor și restaurantelor a stimulat vânzările de cafea pentru acasă. Vânzările de produsele Nespresso au înregistrat un salt de 17,1%. Și vânzările de cafea instant au crescut semnificativ.
Vânzările de lactate au crescut, la rândul lor, cu peste 15%. Produsele pentru animale de companie au înregistrat o creștere de 8,7%.
Vânzările de produse organice au crescut cu 7% în America, 4,4% în Europa și 9,1% în Asia.
La acest moment, Nestlé este prezent local doar prin importuri, după ce a închis, la începutul anului 2019, cum a anunțat atunci Profit,ro, singura sa fabrică din România, aflată la Timișoara, cu o producție anuală de peste 10.000 tone de dulciuri (napolitane Joe) și cafea. Profit.ro a anunțat atunci în excusivitate că motivele invocate pentru oprirea producției au fost apariția unor noi modele de consum și lipsa forței de muncă.