Trei oferte pentru întreținerea sistemului de verificare a asiguraților în baza de date CNAS. Contractul este estimat la 8,4 mil. lei

Trei oferte pentru întreținerea sistemului de verificare a asiguraților în baza de date CNAS. Contractul este estimat la 8,4 mil. lei
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 15 mai 2016

Casa Națională pentru Asigurări de Sănătate (CNAS) a primit trei oferte pentru furnizarea de servicii de mentenanță a platformei care permite verificarea calității de asigurat a unei persoane în baza codului numeric personal (CNP). Prin această licitație, instituția urmărește să reducă numărul întreruperilor în funcționarea sistemului informatic al cardului de sănătate, care s-a confruntat în ultimele luni cu numeroase disfuncționalități, fapt ce a generat nemulțumiri atât în rândul medicilor, cât și în cel al pacienților.

Verificarea este posibilă prin accesarea adresei web a Platformei Informatice de Asigurări de Sănătate (PIAS) - http://siui.casan.ro:82/Asigurati/ și introducerea CNP-ului.

Urmărește-ne și pe Google News

Ofertele au fost depuse de Teamnet International, o firmă deținută de deputatul Sebastian Ghiță până în 2012, HP Romania (subcontractant Quantrio Consulting) și asocierea formată din Master Technology Systems (lider), European Funds Invest, Maguay Impex și Insoft Development&Consulting.

Contractul este estimat la 8,4 milioane de lei, fără TVA, pentru o perioadă de trei ani.

Componentele PIAS sunt cardul electronic de asigurări de sănătate (CEAS), Sistemul informatic unic integrat (SIUI), Sistemul informatic de prescripție electronică (SIPE) și Dosarul electronic de sănătate al pacientului (DES).

Biriș, răspuns pentru notari: Înclin să cred că impozitul va fi plătit la valoarea la care casa este dată în plată. Emitem o opinie, într-o săptămână CITEȘTE ȘI Biriș, răspuns pentru notari: Înclin să cred că impozitul va fi plătit la valoarea la care casa este dată în plată. Emitem o opinie, într-o săptămână

În ultimele 12 luni, sistemul informatic al cardului de sănătate s-a confruntat cu numeroase întreruperi în funcționare, fapt ce a generat nemulțumiri atât în rândul medicilor, cât și în cel al pacienților.

Într-un memoriu adresat Avocatului Popoprului în luna ianuarie a acestui an, președintele Societății Naționale de Medicina Familiei, Rodica Tănăsescu, spunea că funcționarea greoaie și desele perioade de avarii ale sistemelor informatice ale CNAS lovesc întregul sistem medical.

“Invalidarea zilnică a serviciilor acordate pacienților noștri datorită multiplelor intervale de timp în care elementele PIAS nu funcționează (toate sau pe rând!), afectează grav atât pacienții cât și cabinetele. «Erorile informatice» repetate realizează evidente beneficii pentru CNAS și reduc obligațiile de decontare către furnizori, realizând pierderi constante pentru cabinete, ambulatorii, spitale ori alți furnizori de servicii medicale. Nimeni dintre cei care administrează sistemul nu este făcut răspunzător pentru erori, pentru nefuncționare, pentru timpul pierdut de pacienți (…), pentru pierderile financiare constante ale cabinetelor, pentru riscurile de a ni se imputa ulterior rețete, trimiteri etc”, se arată în document.

Președintele SNMF susține că aceste probleme, semnalate în repetate rânduri, au fost constant ignorate sau catalogate de reprezentații CNAS drept minciuni ale medicilor sau metode prin care se urmărește împiedicarea implementării sistemelor informatice și de a evita, interesat, ordinea.

CNAS mai are în derulare o licitație care urmărește reducerea disfuncționalităților PIAS. La finele lunii martie, instituția a inițiat procedura de atribuire a contractului pentru mentenanța sistemului informatic al cardului de sănătate (CEAS), estimat la 18,82 milioane de lei, fără TVA, pentru o perioadă de trei ani.

La începutul acestei luni, instituția a primit oferte de la Teamnet International, IT Capital Management SRL, liderul asocierii care include și firmele Revitalco Management&Consulting, Essential Technologies, Convex Network și Infrasoft, precum și asocierea formată din Hewlett-Packard Romania, Siveco Romania, Quantrio Consulting, Provus Service Provider, S&T Romania și Euroanswer.

CNAS a mai încercat să atribuie acest contract în iunie 2015, dar nu a primit nicio ofertă din cauza sumei alocate de instituție pentru aceste servicii, 7,7 milioane de lei, fără TVA, pentru 4 ani, au declarat pentru Profit.ro surse din piața de profil.

Pentru mentenanța și suportul tehnic al Sistemul informatic de prescripție electronică (SIPE), CNAS va plăti HP Romania în următorii 4 ani suma de 12,43 milioane de lei, fără TVA. Încheiat la finele lunii aprilie a acestui an, contractul a fost atribuit la aceeași valoare estimată de instituție în anunțul de participare, publicat pe SEAP în noiembrie 2015.

HP Romania a fost singurul ofertant și a depus oferta împreună cu Siveco Romania, Quantrio Consulting, Segas Data System și Euroanswerîn calitate de subcontractanți.

Obligativitatea utilizării cardului național de sănătate a fost introdusă în 2015.

Cine a realizat componentele PIAS?

Sistemul informatic al cardului electronic de asigurări de sănătate (CEAS) a costat 87,6 milioane de lei, fără TVA, și a fost realizat de asocierea HP Romania și Novensys Corporation, plus Siveco Romania (subcontractant). Contractul a fost atribuit prin licitație în aprilie 2012.

Punerea în funcțiunea a SIPE a revenit HP Romania pentru suma 36,3 milioane de lei, fără TVA, contract câștigat prin licitație în ianuarie 2012.

Sistemul pentru dosarul electronic de sănătate al pacientului (DES) a fost implementat de UTI Grup, firmă deținută de omul de afaceri Tiberiu Urdăreanu, care a încasat 81,7 milioane de lei, fără TVA. UTI Grup a câștigat licitația organizată de CNAS în martie 2013.

CNAS este o instituție publică autonomă de interes național, al cărei principal obiect de activitate îl reprezintă asigurarea funcționarii unitare și coordonate a sistemului asigurărilor sociale de sănătate din România.

viewscnt
Afla mai multe despre
cnas
oferte
licitatie