Managerul agenției de turism J'Info Tours își regândește business-ul și investește într-o grădiniță și o sală de fitness

Managerul agenției de turism J'Info Tours își regândește business-ul și investește într-o grădiniță și o sală de fitness
scris 21 oct 2020

Jacqueline Pavel, proprietarul agenției de turism J'Info Tours, industrie afectată de pandemie, își regândește acum business-ul și a investit într-o grădiniță privată și o sală de fitness.

Carmen și Jacqueline Pavel, proprietarele companiei, au declarat într-un interviu pentru News.ro că, deși a înregistrat pierderi în prima parte a anului, nu renunță la turism și nu au luat în niciun moment în calcul ideea de a închide compania, care se va dezvolta mai mult în online. Au existat cereri pentru pachete de vacanță și în acest sezon estival, românii alegând să meargă în concediu în Antalya, Egipt sau Turcia, în timp ce vacanțele în destinații exotice sau la mare depărtare au fost amânate. Investiția în grădiniță și în sala de fitness se ridică la circa 150.000 euro. Spațiile au fost închiriate pentru o perioadă lungă de timp. De asemenea, în ceea ce privește industria ospitalității, Carmen Pavel spune că nu avem suficiente spații de cazare, iar mai mult de jumătate din cele existente sunt depășite din punct de vedere al standardelor secolului XXI și trebuie modernizate. ”Ne lipsește, într-adevăr, infrastructura, dar și infrastructura de servicii turistice. Românul își dorește niște standarde, nu îl mai satisfaci cu o bere”, afirmă Carmen Pavel.

Accor își extinde puternic operațiunile în sud-estul Europei și deschide primul hotel în Republica Moldova CITEȘTE ȘI Accor își extinde puternic operațiunile în sud-estul Europei și deschide primul hotel în Republica Moldova
Urmărește-ne și pe Google News

”Ideea acestei investiții ne-a venit în luna iunie, deoarece nu găseam efectiv nicio grădiniță și nicio variantă de educație potrivită pentru copiii noștri. Avem trei copii și ne doream să-i educăm într-un mod cât mai apropiat pentru lumea actuală. Doi dintre ei mergeau la grădiniță, însă nu eram mulțumiți de regulile stricte de acolo. Așa că am început să căutăm spațiu și ne-am oprit la primul, care ne-a plăcut foarte mult. La începutul lunii iulie am semnat contractul într-o mare viteză, ca să putem fi gata până pe 1 septembrie. Toate amenajările sunt inedite, fiecare cameră are tematica ei, iar fiecare tematică este legată de natură, avem și un copăcel făcut din mușchi naturali. Vrem să mergem cât mai aproape de natură. Avem și o curte generoasă și vrem să petrecem cât mai mult timp în aer liber”, a declarat pentru News.ro Jacqueline Pavel.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

În prezent sunt înscrise 25 de persoane, iar capacitatea este pentru 45 de copii.

”Programul este 8-18, însă noi vrem să le oferim părinților posibilitatea să își lase aici copiii peste noapte. De exemplu, dacă vor să plece la un film sau dacă vor să meargă în weekend la o nuntă, ei să poată lăsa copiii aici, într-un mediu pe care ei îl cunosc. Avem opționale precum: robotică, parkour, curs de cercetași, curs de construcții, actorie, pian, dans, balet, ca să încerce cât mai mult de mici și să vad ce direcții li se potrivesc”, spune ea.

Pentru programul scurt, taxa este de 2.650 de lei lunar, iar programul lung este de 2.900 lei.

”Ideea noastră a fost să ne extindem pe cât mai multe domenii. Am închiriat și clădirea de lângă grădiniță, unde vrem să facem o sală de fitness bespoke. Chiar ne gândim că o le ajute foarte mult pe mămici, pot veni să își lase dimineața copiii la grădiniță și să vină la noi la sala de fitness. Proiectul va include un pachet cu mișcare și nutriție, vom avea un medic și antrenori în acest sens. Mai ales că în perioada aceasta se caută locurile mai restrânse unde să fie în siguranță. Aici pot face sport 10 persoane simultan, numărul va fi limitat pentru a avea spațiul necesar și să putem să dezinfectăm aparatura după fiecare”, spune proprietarul companiei.

S-a investit totodată și în instalațiile de purificare a aerului.

”Foarte important pentru noi a fost să găsim și o direcție educațională care să se potrivească generației actuale de copii. Eu cred că asta presupune foarte multă explorare, presupune metode educaționale moderne, prin experiențe, prin experimente, prin aventură, nu acel clasic stat la măsuță și lucrat fișe. Deci o nouă abordare dată educației din partea preșcolară. Curricula a fost făcută de noi, avem un educator cu multă experiență, pe mai multe tipuri de programe de învățământ, a lucrat timp de 15 ani în Marea Britanie în acest domeniu. Am făcut un plan de învățământ astfel încât să îmbinăm încă de la început în metodele preșcolare concepe precum: educația financiară, bune maniere, social-skills, danger-control, pentru ca micuții să înțeleagă foarte bine că orice activitate are consecințe, iar unele pot fi grave. Pentru copii, este foarte greu să înțeleagă la vârstele mici ideea de consecințe, iar noi mergem pe situații clare în care să fie expuși și să vadă care sunt consecințele acelor fapte. Am înființat și parlamentul Arkedo, unde copiii își dezbat și votează propriile reguli”, precizează Jacqueline Pavel.

Totul va fi practic, iar copiii vor face și simulări de situații extreme, astfel încât să fie pregătiți de situații neprevăzute.

”Orice tematică va începe printr-o poveste, printr-un caz concret. De exempu, când vom vorbi despre dinozauri vom începe cu o poveste, toți copiii vor forma o echipă de cercetători care ajung pe o insulă proaspăt descoperită unde încă există dinozauri și ei trebuie să-i descopere. Curtea va fi insula, unde vor avea ascunse ouă de dinozauri, iar acela va fi punctul de plecare pentru explorarea acestei tematici. Tot la fel când vom vorbi despre 'Cine sunt eu'. Ei vor fi atunci detectivi care au găsit o valiză și nu știu a cui este. În valiză explorează diverse obiecte și trebuie să formeze o echipă să găsească persoana care a pierdut valiza”, a adăugat ea.

Proprietarii companiei nu renunță la turism

Investitorii spun că nu renunță la activitatea de bază a companiei, turismul.

”Ne ocupăm și de turism în continuare. Cereri există chiar și în pandemie, inclusiv pentru grupuri. După luna iulie în special oamenii au început să își dorească să călătorească iar. Chiar și acum își caută vacanțele pentru schi. Cumva cred că am învățat să trăim și așa. A trecut șocul. Îmi doresc foarte mult să ne dezvoltăm pe online, proiectul privind site-ul este deja în desfășurare. Se poate cumpăra orice online, de la bilete de avion, la cazare la hotel, mașini de închiriat, inclusiv bilete de muzeu și teatru. Vrem să creștem această platformă cât mai mult în următorii ani, deoarece acesta e viitorul”, spune Jacqueline Pavel.

Compania are acum 43 de angajați.

”Românii au mers în vacanță în Antalya, Egipt, Turcia. Pe circuite au mers în Italia. Vrem să vedem care mai e situația în Franța, dacă rămâne deschisă pentru turiști. Nu am reușit să-i mai trimitem în destinații mai îndepărtate. Aveam pregătite excursii în Japonia, China, Thailanda, Vietnam, Cambodgia, America de Sud, dar turiștii sunt sceptici și le-am reprogramat pentru anul viitor. A fost și un procent - mic însă, față de anul trecut - al celor care s-au înscris acum. Am avut pierderi în lunile din perioada stării de urgență, toată compania a fost în șomaj tehnic, nu am avut încasări, de la jumătatea lunii martie până pe 15 iunie”, spune Carmen Pavel.

Compania așteaptă acum fondurile de suport de la Uniunea Europeană.

”Dacă nu vor veni, noi avem planul de business făcut și pentru anul următor, ca să ne coordonăm și să rezistăm și pe resursele proprii. Nu luăm în niciun moment în calcul ideea de a închide sau de a nu mai continua business-ul. Îl continuăm, îl reorganizăm, îl restructurăm, dar mergem cu el mai departe și încercăm să ne adaptăm momentului. De fapt, acest lucru l-aș recomanda tuturor, să se adapteze pe oportunitățile momentului. Trebuie să rezistăm în orice condiții. Nu vrem să renunță la afaceri, la firmă. Corespondăm permanent cu parteneri din afară, unii chiar ne propun poriecte noi, ne gândim chiar la dezvoltări”, afirmă Carmen Pavel.

Și ca să aducă produsele mai aproape, compania se va dezolta pe partea de IT.

”Deja am avut pierderi pe primul semestru, o pierdere mică, în primul trimestru am avut un plus foarte mic, dar am avut pierdere pe trimestrul 2. Și estimăm probabil o pierdere și la sfârșitul anului. Am aplicat pentru a accesa fonduri europene. Am aplicat și la IMM Invest, dar ne-au refuzat”, explică ea.

Vorbind de industria ospitalității, spune că nu avem suficiente spații de cazare, iar mai mult de jumătate din cele existente sunt depășite din punct de vedere al standardelor secolului XXI și trebuie modernizate.

”Ne lipsește, într-adevăr, infrastructura, dar și infrastructura de servicii turistice. Românul își dorește niște standarde, nu îl mai satisfaci cu o bere”, spune Carmen Pavel.

Ea speră într-o revenire a turismului, de anul viitor.

”Omul nu va înceta niciodată să călătorească și nici nu îl poți opri să se deplaseze. Dorința de mobilitate a devenit parte a vieții noastre. Oamenii nu vor renunța la călătorii”, a adăugat ea.

viewscnt
Afla mai multe despre
j'info tours