Compania FAN Courier, liderul pieței locale de curierat, a anunțat că înregistrează în acest an o creștere de 13,2% a afacerilor, depășind pragul de 131 milioane euro, în condițiile în care 2017 este considerat anul cu cele mai multe servicii cu valoare adăugată lansate.
Pentru 2018, compania estimează un avans de 10% al afacerilor, deși este așteptat să fie un an dificil din cauza impredictibilității legislative și fiscale.
”Apetitul în creștere al pieței românești pentru servicii de curierat, în principal ca efect al exploziei segmentului de e-commerce, riscă să fie afectat de schimbările legislative și fiscale anunțate pentru anul 2018, cu impact relevant pentru toți actorii economici – companii și consumatori. Pe fondul unor astfel de premise, estimările noastre privind evoluția business-ului pentru anul viitor sunt mai prudente decât în anii anteriori. Bugetul pentru 2018 va fi construit luând în calcul tot două scenarii – pesimist, pentru care ne pregătim inclusiv de o eventuală stagnare și scenariul realist-prudent, în care anticipăm o creștere de 10%”, a declarat Adrian Mihai.
Lipsa predictibilității fiscale și criza de pe piața forței de muncă sunt principalele surse de îngrijorare ale managementului companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”Toate semnalele indică faptul că 2018 va fi un an mai dificil, chiar dacă în statisticile oficiale cifrele sunt optimiste și arată că economia românească duduie. La incertitudinile care planează în mediul de afaceri, singurul nostru răspuns este să ne continuăm investițiile și să luăm toate măsurile care depind de noi astfel încât să minimizăm efectele. În consecință, 2018 va fi un an în care ne vom concentra pe de o parte pe finalizarea investițiilor demarate iar pe de alta, pe controlul costurilor”, a declarat partenerul FAN Courier, Felix Pătrășcanu.
Până la finalul anului viitor, investițiile vor depăși 36,5 de milioane de euro (16,5 milioane euro în 2017 și 20 de milioane de euro în 2018). Investițiile majore vizează extinderea principalului HUB al companiei, cel de la Ștefănești, și începerea lucrărilor de construcție la HUB-ul din Cluj pentru care a fost achiziționat un teren de 24.000 metri pătrați, suprafața halei ce urmează a fi construită având o suprafață de 5.000 metri pătrați.
Terenul pe care se construiește la Ștefănești are o suprafață de aproximativ 64.000 metri pătrați, astfel că însumată, suprafața principalului HUB al companiei va depăși 100.000 metri pătrați, din care 22.000 de metri pătrați va reprezenta capacitate de depozitare(8.000 metri pătrați depozitul actual și 14.000 metri pătrați noul depozit).
Extinderea HUB-ului de la Ștefănești este o soluție pentru a evita supraaglomerarea, în condițiile creșterii tot mai accelerate a comerțului online, a explicat unul dintre fondatorii FAN Courier, Neculai Mihai.
”Planurile noastre prevăd ca noul depozit să înceapă să funcționeze în septembrie 2018, investiția finală incluzând și benzi de sortare care cresc substanțial productivitatea muncii”, a declarat Neculai Mihai.
Cele mai mari importante sume investite în 2017 au fost direcționate către flota auto – 7 milioane de euro și depozitul de la Ștefănești – 6,7 milioane de euro, din totalul de peste 20 milioane euro. Din totalul sumelor investite, 10% au fost destinate modernizării sediilor FAN din țară precum și investițiilor în IT, iar serviciile nou implementate au reprezentat aproximativ 5% din volumul total de investitii în 2017.
FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Adrian Mihai, Neculai Mihai și Felix Pătrășcanu.
Compania deservește peste 40.000 de clienți cu ajutorul unei echipe formate din circa 5.700 de colaboratori și a unei flote auto de peste 3.600 de autovehicule.