Reducerea diferențelor dintre roboți și oameni este unul dintre punctele-cheie în strategia de dezvoltare a UiPath. Astfel, prin intermediul așa-numitei automatizări semantice, roboții UiPath ar urma să devină din ce în ce mai sofisticați, imitând o gamă mai largă de comportamente umane, explică Daniel Dines, fondatorul UiPath și cel mai bogat român.
"Vrem să reducem diferența dintre modul în care oamenii și roboții operează. Aici nu vorbim despre o platformă, ci despre un mod de gândire, o inițiativă numită automatizare semantică. În principiu, este vorba despre cum putem face roboții mai umani. Roboții noștri pot vedea, gândi și acționa, dar există încă un lucru pe care nu îl pot face: înțelege. Pentru a înțelege cum acționează roboții în prezent, imaginați-vă că iau pe cineva de aici și îl trimit în Japonia la un centru de livrări. Oamenii îi vor explica toate detaliile despre un anumit proces, dar toate facturile și documentele vor fi în japoneză. Dacă ceva se schimbă, omul e pierdut", a spus Dines la un eveniment recent al companiei în Las Vegas.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe lângă dezvoltarea capacității de înțelegere a documentelor și proceselor de către roboți, alte două segmente cheie spre care UiPath își va îndrepta resursele sunt reducerea fricțiunii în adoptarea automatizării și extinderea situațiilor în care soluțiile companiei pot fi utilizate. Astfel, cu investiții masive în serviciile cloud, UiPath facilitează și accelerează adoptarea automatizării. Totodată, soluțiile UiPath se extind spre utilizări mai complexe din industrie și ajută companiile să reimagineze procese care anterior nu erau vizate de automatizare.
"Scopul nostru final este ca orice persoană din lume să aibă acces la automatizare cu un singur click, din cloud, cu zero mentenanță. Nu cred că oamenii au fost făcuți pentru munca repetitivă. Misiunea noastră este să mutăm toate fluxurile de muncă repetitivă manuală către cloud și să rezvolvăm astfel o mare problemă pentru umanitate", a adăugat Dines.
Dines a vorbit și despre provocările și oportunitățile care au luat naștere în contextul pandemiei.
CITEȘTE ȘI Cum previi picarea site-ului în cazul creșterilor masive de trafic"Ultimele 18 luni au adus provocări majore. Dar pandemia ne-a reamintit că noi oamenii progresăm în momentele de dificultate. Am ajutat Ecolab, la începutul pandemiei, să crească de 9 ori producția de dezinfectant pentru mâini. Amazon a folosit automatizarea pentru a gestiona creșterea numărului de candidați pentru locuri de muncă în contextul în care cererea a urcat brusc. Clinica Cleveland a folosit produsele UiPath pentru a reduce cu 90% timpiul de așteptare pentru testele Covid-19. Spitalul Mater este un alt exemplu. Automatizarea le-a permis asistentelor medicale de acolo să economisească 30% din timpul alocat sarcinilor administrative și să îl redirecționeze către îngrijirea pacienților", a mai spus Dines în cadrul evenimentului anual organizat de companie.
Dines, fost inginer Microsoft, a fondat compania în 2005 în România înainte de a o muta în SUA aproximativ un deceniu mai târziu. Sediul central este acum în New York.
UiPath a atras circa 1,34 miliarde de dolari din vânzarea unei participații de 4,6% pe bursa de la New York în a doua jumătate a lunii aprilie, din care 527,3 milioane de dolari încasări proprii și 810,56 milioane de dolari încasări în numele mai multor acționari existenți, printre care Dines și fonduri de investiții controlate de Accel și Alphabet.