Agriniser, companie bulgară agritech cu sediul în Marea Britanie, care a dezvoltat o platformă digitală unde se pot cumpăra și vinde cereale, vrea să atragă 500.000 de euro.
Fondurile vor fi folosite pentru a susține planurile de expansiune ale startup-ului, acesta având ca prim obiectiv să intre pe piața din România și să angajeze personal calificat.
Această rundă de finanțare, prin platforma SeedBlink. este condusă de Vitosha Venture Partners, în calitate de investitor principal, cu o investiție în valoare de 200.000 euro.
Agriniser a dezvoltat o piață electronică care facilitează comerțul între producătorii și vânzătorii de cereale, procesatori, crescători, brokeri, comercianți și exportatori multinaționali pe partea cumpărătorilor. În ultimii ani, prin intermediul acestei piețe au fost încheiate tranzacții cu cereale în valoare de 13,6 milioane de euro în Bulgaria, fiind înregistrați peste 1.500 de cumpărători și vânzători de cereale. Compania urmărește acum să se extindă pe o nouă piață în fiecare an, începând cu România, pentru a deveni cea mai importantă platformă de cereale din Europa.
„În Europa, domeniul agritech este în creștere, iar Bulgaria nu face excepție. În opinia mea, sectorul va crește cu o viteză mult mai rapidă de acum înainte, având în vedere presiunea asupra lanțului de aprovizionare cu alimente din ultimii 3 ani”, spune Kristian Ivanov, fondator și CEO al Agriniser.
Agriniser este a doua companie bulgară care obține capital pe platforma de co-investiții SeedBlink. Dronamics a obținut peste 900.000 euro în decembrie 2021, ca parte a unei mega runde de finanțare de 15 milioane euro, condusă de Eleven Ventures.