Percheziții la birourile din Seul ale Daewoo Shipbuilding, proprietarul Șantierului Naval Mangalia, pentru fraudă contabilă

Percheziții la birourile din Seul ale Daewoo Shipbuilding, proprietarul Șantierului Naval Mangalia, pentru fraudă contabilă
scris 8 iun 2016

Procurorii sud-coreeni au declanșat percheziții la birourile constructorului de nave Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co (DSME)., acționarul majoritar de la Șantierul Naval Daewoo Mangalia, pe fondul suspiciunilor de fraudă contabilă, informează Bloomberg.

Procurorii au efectuat percheziții la sediul central din Seul al companiei, precum și la șantierul său naval din insula Geoje. Au fost confiscate hard drive-uri, registre contabile și alte documente de către procurori care investighează dacă DSME a manipulat declarațiile financiare pentru 2013 și 2014.

Urmărește-ne și pe Google News

Procurorii au impus deja o interdicție de călătorie fostului director general Nam Sang-tae, care a condus compania între 2006 și 2012, precum și lui Ko Jae-Ho, care i-a succedat în funcție până anul trecut, pentru a îi interoga cu privire la pierderile companiei.

Atac în forță împotriva unui sistem păstrat 20 de ani în porturi: Contracte schimbate, închiriere interzisă, manageri demiși fără despăgubiri CITEȘTE ȘI Atac în forță împotriva unui sistem păstrat 20 de ani în porturi: Contracte schimbate, închiriere interzisă, manageri demiși fără despăgubiri

Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co a înregistrat în 2015 pierderi record de 5.100 miliarde woni (4,24 miliarde de dolari), din cauza comenzilor anulate în condițiile prăbușirii prețului petrolului. În primul trimestru al acestui an, Daewoo Shipbuilding a raportat noi pierderi iar scăderea comenzilor noi a continuat să afecteze activitatea celui de-al doilea mare constructor mondial de nave.

Creditorii companiei, în frunte cu banca de stat run Korea Development Bank, presează firma să ia noi măsuri pentru reducerea datoriei. Aceasta după ce, în luna octombrie a anului trecut, creditorii companiei au decis să injecteze 4.200 de miliarde de woni în Daewoo Shipbuilding, care în schimb a promis că va concedia 2.300 de angajați și va vinde o parte din activele secundare pentru a strânge alte 1.850 de miliarde de woni. Printre aceste active se numără și o serie de subsidiare de peste hotare precum șantierul din România, Daewoo Mangalia.

Daewoo-Mangalia Heavy Industries SA a fost constituită în ianuarie 1997 ca o societate mixtă româno-coreeană, cu un capital social de 103,92 milioane dolari, din care 53 milioane (51% din acțiuni) aparținând Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd. și 50,92 milioane dolari (49% din acțiuni) aparținând societății Șantierul Naval 2 Mai Mangalia.

Sursa:Agerpres

viewscnt
Afla mai multe despre
daewoo
naval
perchezitii