Ponderea plăților contactless în totalul tranzacțiilor de plată cu carduri Visa s-a dublat în mai puțin de un an, de la 10% la începutul lui 2016 la 20% în trimestrul al treilea al acestui an, potrivit unui studiu publicat miercuri de operatorul de carduri Visa.
Potrivit studiului, plățile cu carduri contactless Visa au crescut de peste 20 de ori în 2015, iar în acest an a continuat tendința de creștere spectaculoasă a utilizării tehnologiei contactless, care permite efectuarea plății doar prin apropierea cardului de terminalul POS, scrie News.ro.
“România este una dintre piețele europene cu cel mai rapid ritm de adoptare a tehnologiei contactless în ultimii doi ani. Aproape una din cinci plăți efectuate cu carduri Visa în România este contactless, dublu față de nivelul de la începutul anului, ceea ce demonstrează utilitatea și beneficiile acestei tehnologii pentru consumatori, dar și pentru comercianți”, a declarat directorul general pentru România, Croația, Malta și Slovenia în cadrul Visa Europe, Cătălin Crețu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Rețeaua de acceptare a plăților contactless a ajuns în prezent la aproape 50% din numărul total de POS-uri din România.
La finalul trimestrului al treilea din 2016, existau 153.000 de terminale POS instalate la comercianții din România, potrivit datelor BNR, ceea ce înseamnă că numărul terminalelor contactless depășește 70.000.
Toate terminalele de plăți nou instalate în prezent în Europa sunt contactless, obiectivul asumat fiind ca până în 2020 întreaga rețea europeană de POS-uri, inclusiv cea din România, să accepte astfel de plăți.
La nivel european, rata de utilizare a cardurilor contactless a crescut la 52% în 2016, față de 36% anul trecut, în timp ce numărul total de carduri cu funcție de plată contactless a ajuns la 165 de milioane de unități, iar rețeaua de acceptare a atins 3,4 milioane de terminale POS care utilizează această tehnologie, potrivit studiului Visa.
Deși vânzările online de cadouri de Crăciun au crescut semnificativ, magazinele fizice continuă să dețină un rol important, datorită dorinței clientului de a interacționa cu vânzătorii și de a avea contact direct cu produsul achiziționat, mai arată studiul.
Principalul competitor al Visa în România, ca și pe piața mondială, este Mastercard.
Mastercard a anunțat, recent, că numărul de tranzacții contactless efectuate prin intermediul cardurilor Mastercard și Maestro a crescut în România cu peste 500% în 2015 față de 2014, iar sumele tranzacționate cu carduri contactless au crescut de peste zece ori.