Renault Group are în dezvoltare un nou tip de motor hibrid, cu o capacitate mai mare față de actualul 1.6 E-Tech care este regăsit și pe Jogger. Noutatea acestui propulsor constă însă în tehnologia folosită, una care asigură o eficiență mărită și dimensiuni reduse.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Motoarele electrice dezvoltate de compania franceză Whylot, în care Renault a investit în urmă cu doi ani, vor sta la baza propulsorului hibrid ce va echipa modelul Dacia Bigster, începând din 2025, potrivit unei informații publicate de francezii de la L’Argus. Renault anunțase încă din 2021 că a cumpărat un pachet de 21% din Whylot, în urma unui parteneriat început anterior, care avea ca scop dezvoltarea și producția de motoare electrice inovatoare.
„Suntem încântați să facem un pas mai departe în relația noastră cu Whylot, un start-up care promite în designul și dezvoltarea motoarelor high-tech. Parteneriatul asociat cu o investiție în acțiuni este o demonstrație a angajamentului nostru pentru rădăcinile franceze și pentru ancorarea industrială a Renault Group în Franța, având ca țintă producerea de mașini electrice și electrificate populare, accesibile și profitabile”, declara la acel moment Philippe Brunet, director pentru motoare și vehicule electrice al grupului.
Constructorul auto preciza, în noiembrie 2021, că urmărește folosirea motoarelor electrice cu flux axial, dezvoltate de Whylot, în sistemele de propulsie hibridă și plug-in pe care intenționează să le implementeze pe automobile din 2025.
Sistemul care va fi utilizat pe Bigster va avea la bază un motor de 1.8 litri care va funcționa în ciclu Atkinson și un motor electric în flux axial, integrat. Pe lângă Bigster, motorul va echipa și modelul Renault Clio, într-o primă etapă. Avantajele acestui motor sunt date de greutatea redusă a întregului agregat, dar și de randamentul îmbunătățit al acestuia, ceea ce contribuie la o reducere cu 20 – 30% a consumului de energie electrică. Autonomia mașinilor echipate cu acest motor va crește în consecință, chiar dacă va fi utilizată o baterie similară cu actualele motoare hibrid.
Vestea și mai bună este legată de faptul că motorul ar urma să fie produs la Mioveni, de noua divizie Horse, care a preluat uzina de motoare de pe platforma Dacia. Ulterior, motorul 1.8 E-Tech va fi introdus și pe alte modele ale grupului, inclusiv Dacia Duster, pe măsură ce costurile de dezvoltare vor fi amortizate.
Tehnologia regăsită pe motoarele electrice cu flux axial a atras atenția și altor producători auto, între care Mercedes-Benz, care a cumpărat un alt start-up specializat, YASA, pentru a putea dezvolta și folosi aceste motoare la mașinile electrice ale mărcii. Chiar dacă tehnologia s-a bucurat de atenția specialiștilor cu decenii în urmă, marile probleme, în special temperaturile ridicate, au împiedicat până acum utilizarea acestor motoare în industria auto. Noile materiale inovatoare, care sunt mult mai ușor de produs și nu contribuie la creșterea temperaturilor, au făcut ca tehnologia să fie accesibilă din punct de vedere al costurilor și sigură din punct de vedere al utilizării.