Skoda intenționează să-și extindă capacitățile de producție, pentru a face față cererii tot mai mari, potrivit unor informații neoficiale. Recent, sindicatele din Cehia au afirmat că nu doresc ca modelele Skoda să fie produse în afara țării.
De ce este important: Skoda este cel mai apropiat competitor de marca românească Dacia, fiind percepută drept marca cu cele mai accesibile prețuri de pe piața europeană, după Dacia.
Ce mai este interesant: În prezent, Skoda studiază posibilitatea lansării unui brand nou, și mai ieftin, pentru a intra pe piața din India și, posibil, pe alte piețe globale.
Compania germană Volkswagen AG, care deține și marca Skoda, dorește să construiască noi facilități pentru marca cehă, pentru ca aceasta să nu intre într-un blocaj industrial, din cauza cererii tot mai mari de pe toate piețele, potrivit unor surse citate de Automotive News. Fabrica ar trebui să fie amplasată în afara Cehiei, într-una din piețele cu cerere mare, fără a fi precizată exact locația posibilă.
CITEȘTE ȘI FOTO Volkswagen I.D. Vizzion, limuzina fără șofer, va fi lansată în 2022, dar mai întâi cu volanInformația se suprapune peste cea legată de tensiuni în cadrul sindicatelor VW, care au cerut ca modelele Skoda, tot mai cumpărate în Germania, să fie produse local, de uzinele companiei germane. În plus, au exsitat nemulțumiri din cauza faptului că modelele Skoda concurează produsele VW, având prețuri mai mici. În replică, la acel moment, reprezentanți ai sindicatelor Skoda au spus că nu vor permite ca mașinile mărcii să fie produse în altă parte decât Cehia.
Skoda intenționează să lanseze nu mai puțin de 19 de modele noi până în 2020, în special SUV-uri, a căror cerere este tot mai mare. Ultimele două produse, Kodiaq și Karoq, au vânzări în creștere, iar uzina din Kvasiny, Cehia în care sunt fabricate acestea, a atins capacitatea maximă. Motivul este dat și de faptul că aici sunt produse și alte modele din grup, cum este SUV-ul SEAT Ateca. Șefii companiei au propus extinderea cu încă un schimb a activității, prin crearea a circa 3.000 de locuri noi de muncă, dar sindicatele nu sunt deocamdată de acord.
Calculele făcute de analiști arată că, dacă nu va avea noi capacități de producție, în următorii doi ani, Skoda ar putea pierde un volum potențial de vânzări de 360.000 de mașini.
În prezent, în afară de cele două facilități din Cehia, mașinile Skoda mai sunt produse în India, în două uzine, una aparținând Skoda, una VW AG, în Rusia, în două uzine VW, și în China, în fabrici ale partenerilor VW, SAIC.
Skoda folosește pentru modelele sale platforma comună MQB a grupului, care permite dezvoltarea de automobile de diferite dimensiuni, cu diferite motorizări și tipuri de transmisii. Producția acestor modele este strâns legată la uzinele de pe întreg globul, iar blocajul într-una din fabrici ar genera întârzieri și în celelalte.