Nissan și Renault produc și vând aproape 100 de automobile, pe toate piețele pe care sunt prezente, dar numai 8 din aceste automobile sunt construite pe platforme comune, dezvoltate de Alianță, potrivit unei analize realizate de Jato Dynamics.
Analiza este realizată în contextul arestării și demiterii lui Carslos Ghosn.
Alianța Renault - Nissan - Mitsubishi nu a reușit, încă, să funcționeze în profunzime, dacă analizăm datele publicate de Jato Dynamics, companei specializată în studii de piață din industria auto. Potrivit cifrelor oficiale, Nissan produce 55 de modele diferite, la nivel global, în timp ce Renault și mărcile din grup (Dacia, Lada și Samsung Motors) produc 40 de modele. Dintre acestea, doar 8 sunt dezvoltate și construite pe platformele CMF (Common Module Family), deocamdată.
Raportul de forțe din Alianță, între Nissan și Renault, este dezechilibrat, dacă ne raportăm doar la vânzări, deoarece japonezii au reușit să vândă, anul trecut, aproape 6 milioane de unități, în timp ce Renault, cu toate mărcile din grup, s-a situat cu un volum sub 4 milioane. Între cele două a fost o diferență de peste două milioane de autovehicule, în timp ce Mitsubishi a vândut puțin peste 1 milion de unități.
Nissan are o prezență foarte bună la nivel global, cu vânzări importante pe principalele piețe ale lumii, China, SUA, în timp ce Renault își concetrează puterea pe piața din Europa, dar și în America de Sud sau Rusia. Adunate laolaltă, vânzările Alianței ajung la 15% cotă de piață în Japonia, dar și în Europa, 10% cotă de piață în SUA, însă cea mai solidă poziția o are Alianța în Rusia (36%) și America de Sud (18%).
Practic, din aceste date reiese faptul că fiecare marcă din cadrul Alianței are piețele proprii și reușește să contribuie în acest fel la performanțele grupului de companii. Cu toate acestea, Renault și Mitsubishi au înregistrat creșteri în acest an, în timp ce Nissan se află pe un trend descrescător.
CITEȘTE ȘI FOTO Mașina Anului în Europa, ediția 2019: au fost anunțate cele șapte finaliste. Dacia Duster nu a impresionat juriulMarca japoneză a cunoscut o evoluție remarcabilă în cei 18 ani de când Carlos Ghons a condus-o, ca director executiv și ca președinte al consiliului de administrație. În 1999, când Ghosn a preluat conducerea fiind numit COO al companiei, responsabil de introducerea palnului de restructurare, Nissan vindea 2,4 milioane de vehicule. În 2017, Nissan înregistra un total de 5,8 milioane de vehicule vândute la nivel global. Raportul dintre cele două companii s-a schimbat radical în tot acest timp, deoarece Renault și-a mărit vânzările cu numai aproximativ 1 milion de vehicule în plus.
Din punct de vedere al modelelor produse de fiecare marcă, cel mai bun segment este cel al SUV-urilor, unde toate cele trei mărci și-au adaptat gama pentru a fi în trend cu piețele. Mitsubishi are cea mai mare pondere de SUV-uri în gamă, Renault - cea mai mică, însă francezii au o pondere mare în segmentul subcompact, unde Clio și Sandero contorizează aproape 40% din vânzările mărcii.
În privința celor mai vândute modele ale Alianței, Jato publică un clasament al primelor 25 de automobile. Pe primele trei locuri se află modele Nissan, cele două SUV-uri care se vând excelent la nivel global și compacta Almera/Sylphy. Abia pe locul patru se află Clio, cel mai bine vândut model Renault în 2018, urmat de Sandero și Duster, ultimele două vândute sub mărcile Dacia și Renault.
CITEȘTE ȘI FOTO BMW Serie 8 Coupe, prezentat în premieră în România, alături de mașina lui Valentin Ceaușescu. Ce preț va aveaCel mai vândut model Mitsubishi este Outlander, care se află pe locul 9 în acest inedit clasment.
SURSA INFOGRAFICE: Jato Dynamics