Constructorii de automobile din România, care reprezintă unele dintre cele mai mari companii de profil din România, din punct de vedere al cifrei de afaceri și al numărului de angajați, au transmis, prin intermediul asociației ACAROM, o poziție fermă împotriva taxei de solidaritate pe care Guvernul o discută în aceste zile.
„Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) a luat act cu surprindere de intenția autorităților naționale de a introduce o taxa de solidaritate in cuantum de 1% din Cifra de Afaceri (CA) a companiilor cu CA de peste 100 de milioane de euro”, transmit producătorii de automobile și furnizorii de componente.
Reprezentanții Dacia, Ford și ai celorlalte companii care produc automobile și componente fac apel la guvernanți pentru a discuta înainte de adoptare orice măsură care presupune taxarea afacerilor, fiind invocate crizele care pun în dificultate industria auto.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„În contextul economic actual, în fapt o intersectare a 4 crize: pandemia COVID 19, lipsa de componente electronice, creșterea prețurilor la energia electrică și gaze naturale, creșterea prețurilor la materii prime, la care putem adăuga inflația în creștere; evenimente cu un impact puternic negativ asupra sectorului auto național, ACAROM consideră ca total inoportună impunerea de noi taxe companiilor”.
Argumentele constructorilor de automobile fac trimitere la ultimii doi ani, în care cifrele de afaceri au scăzut în industrie, iar noile provocări legate de electrificare pun presiune pe activitatea companiilor din acest sector în următorii ani.
Din acest motiv, ACAROM vorbește despre un subiect sensibil în ultimii 30 de ani, predictibilitatea fiscală și legislativă: „Lipsa de predictibilitate fiscală sau legislativă, a dialogului cu mediul de afaceri, lipsa unor studii de impact pe termen scurt, mediu și lung înainte de luarea unor asemenea decizii, va avea un impact negativ asupra sectorului auto național, ducând la renunțarea la planurile de investiții in curs, la scăderea atractivității României ca posibila destinație pentru proiecte noi, implicit la pierderea unui număr important de locuri de muncă”.
ACAROM reprezintă interesele a peste 170 de companii, inclusiv DACIA și FORD, organizații si instituții cu activități in sectorul auto. ACAROM precizează că industria auto a generat în 2020 o cifră de afaceri de 26.4 miliarde euro, 14% din PIB, și deține o pondere de 26% din totalul exporturilor naționale. Companiile din industrie au peste 230.000 angajați.
Contactate de Profit.ro, principalele companii, din topul ierarhiei, au evitat până la acest moment să reacționeze, mesajele venind prin intermediul organizațiilor reprezentative, respectiv Camera de Comerț Americană și Consiliul Investitorilor Străini.