Asociația Constructorilor de Automobile protestează împotriva taxei de solidaritate: „Este inoportună impunerea de noi taxe.”

Asociația Constructorilor de Automobile protestează împotriva taxei de solidaritate: „Este inoportună impunerea de noi taxe.”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 9 dec 2021

Constructorii de automobile din România, care reprezintă unele dintre cele mai mari companii de profil din România, din punct de vedere al cifrei de afaceri și al numărului de angajați, au transmis, prin intermediul asociației ACAROM, o poziție fermă împotriva taxei de solidaritate pe care Guvernul o discută în aceste zile.

„Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) a luat act cu surprindere de intenția autorităților naționale de a introduce o taxa de solidaritate in cuantum de 1% din Cifra de Afaceri (CA) a companiilor cu CA de peste 100 de milioane de euro”, transmit producătorii de automobile și furnizorii de componente.

Urmărește-ne și pe Google News

Reprezentanții Dacia, Ford și ai celorlalte companii care produc automobile și componente fac apel la guvernanți pentru a discuta înainte de adoptare orice măsură care presupune taxarea afacerilor, fiind invocate crizele care pun în dificultate industria auto.  

„În contextul economic actual, în fapt o intersectare a 4 crize: pandemia COVID 19, lipsa de componente electronice, creșterea prețurilor la energia electrică și gaze naturale, creșterea prețurilor la materii prime, la care putem adăuga inflația în creștere; evenimente cu un impact puternic negativ asupra sectorului auto național, ACAROM consideră ca total inoportună impunerea de noi taxe companiilor”.

 Argumentele constructorilor de automobile fac trimitere la ultimii doi ani, în care cifrele de afaceri au scăzut în industrie, iar noile provocări legate de electrificare pun presiune pe activitatea companiilor din acest sector în următorii ani.

ULTIMA ORĂ VIDEO Dacia Spring - scor slab la testele EuroNCAP, dar depășește Renault Zoe, care a luat zero stele CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ VIDEO Dacia Spring - scor slab la testele EuroNCAP, dar depășește Renault Zoe, care a luat zero stele

Din acest motiv, ACAROM vorbește despre un subiect sensibil în ultimii 30 de ani, predictibilitatea fiscală și legislativă: „Lipsa de predictibilitate fiscală sau legislativă, a dialogului cu mediul de afaceri, lipsa unor studii de impact pe termen scurt, mediu și lung înainte de luarea unor asemenea decizii, va avea un impact negativ asupra sectorului auto național, ducând la renunțarea la planurile de investiții in curs, la scăderea atractivității României ca posibila destinație pentru proiecte noi, implicit la pierderea unui număr important de locuri de muncă”.

ACAROM reprezintă interesele a peste 170 de companii, inclusiv DACIA și FORD, organizații si instituții cu activități in sectorul auto. ACAROM precizează că industria auto a generat în 2020 o cifră de afaceri de 26.4 miliarde euro, 14% din PIB, și deține o pondere de 26% din totalul exporturilor naționale. Companiile din industrie au peste 230.000 angajați.

Profit.ro a anunțat anterior că "Taxa de solidaritate" de 1%, gândită de noii guvernanți, aflați astăzi într-o alianță de conjunctură PNL-PSD-UDMR, pentru companiile cu cifra de afaceri mai mare de 100 de milioane de euro, ar lovi, dacă va fi și introdusă, în peste 330 de companii, în frunte cu Automobile Dacia, OMV Petrom, Lidl, Kaufland, Ford România, Rompetrol, Dedeman, Carrefour, aflate pe primele poziții ale ierarhiei, raportat la afacerile anuale actuale.

Contactate de Profit.ro, principalele companii, din topul ierarhiei, au evitat până la acest moment să reacționeze, mesajele venind prin intermediul organizațiilor reprezentative, respectiv Camera de Comerț Americană și Consiliul Investitorilor Străini.

viewscnt
Afla mai multe despre
acarom
taxa de solidaritate
dacia
ford