Andrei Dicher, trainer de comunicare și vânzări, explică, la emisiunea Educație cu Profit de la PROFIT NEWS TV, importanța comunicării în contextul actual atât pe plan personal, cât și pe plan profesional.
„Comunicarea e cel mai important lucru în ziua de astăzi pentru că vedem și noi câte conflicte se pot isca de la o informație transmisă greșit la un cuvânt spus prost. Comunicarea în ziua de astăzi este ceea ce practic ne diferențiază de celelalte persoane.
CITEȘTE ȘI TABEL Care au fost cele mai mari și mai mici salarii nete în 2023, pentru cele mai populare industrii în care să lucreziSunt o grămadă de produse, servicii, traineri, piața este saturată și atunci, accentul nu se mai pune neapărat pe ce produs sau serviciu se vinde în piață, ci pe persoana care vinde acest lucru. Se trece de la a pune accent pe produs sau serviciu în a căuta omul în care crezi și cu care împărtășești valorile tale”, spune acesta.
Pentru a avea impact atunci când comunică, el le recomandă oamenilor să-și construiască discursul plecând de la ideea finală.
„În primul rând, în orice context, fie de business, fie personal, trebuie să știi ceea ce vrei să spui. Practic, trebuie să pleci de la ceea ce vrei să transmiți, cu ideea finală în cap. E ca o pâlnie. În momentul în care știi unde vrei să ajungi, indiferent că te încurci, că uiți, știi care e destinația finală.
Apoi, repetiția e foarte utilă, să ai un fir roșu la ceea ce vrei să transmiți, adică dacă începi o idee să știi să o și duci si la final. Dacă începi 3 idei, e bine să le și închizi. Cu cât începi mai multe idei și le lași în aer, cu atât povestea va fi mai vagă și publicul sau cel care te ascultă nu o să înțeleagă care e mesajul final”, precizează Andrei Dicher.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Educație cu Profit – Corneliu Perianu, co-fondator iPensii: Nu putem să oferim speranțe pentru o pensie privată facultativă cu adevărat relevantă atunci când contribuțiile sunt de doar 2% din venitul mediu brutDe asemenea, vânzările reprezintă o altă abilitate necesară în mediul de business, dar care poate ajuta și pe plan personal.
„Primul lucru pe care îl recomand tuturor este să nu încerce să vândă agresiv sau să se adreseze oricui. Nu oricine este publicul tău țintă. Trebuie să ai un profil al clientului, să știi produsul sau serviciul tău cui se adresează și apoi, din acele persoane pe care tu le țintești, să le afli nevoile. Întotdeauna pune accentul pe cine sunt oamenii respectivi, află-le nevoile, valorile, curiozitățile”, mai explică acesta.
„E bine și să studiezi un pic industria în care lucrează și să vezi ce provocări sunt acolo în momentul respectiv, ce poziție are omul respectiv, ce evenimente există, unde umblă această persoană, ce postează, care sunt produsele sau serviciile companiei în care el lucrează și cum poți tu să fii relevant”, mai recomandă el.