Gigantul anglo-olandez din industria bunurilor de larg consum Unilever analizează vânzarea diviziei de ceaiuri, care cuprinde mărci precum Lipton, Pure Leaf, Lyons și PG Tips, în contextul vânzărilor dezamăgitoare.
Compania ia în calcul vânzarea unor active sau a întregii divizii de ceaiuri, cu venituri de 3 miliarde euro anul trecut. Divizia ar putea fi vândută pentu 6 miliarde de euro lui Martin Deboo, analist la Jefferies, citat de Bloomberg.
O altă opțiune pentru divizia de ceaiuri ar putea fi încheierea unui parteneriat.
Consumatorii de pe piețele dezvoltate renunță la ceaiul negru în favoarea altor infuzii considerate mai sănătoase, ceea cea a condus la scăderea vânzărilor pe aceste piețe în ultimii ani.
"Nu am ajuns încă la o concluzie, toate opțiunile rămân în discuție", potrivit CEO-ului Alan Jope.
Per ansamblu, grupul vânzările Unliver au crescut cu 2,9% în 2019, sub așteptări, Profitul brut s-a redus cu aproape 33%.
Unilever este al doilea mare jucător din industria alimentară pe piața mondială, după Nestle. Pe piața românească, compania este prezentă din 1995.