Exporturile de ceasuri elvețiene au crescut în 2019 comparativ cu 2018, însă ritmul de creștere a fost cel mai mic din ultimii trei ani, în condițiile în care piața pentru ceasurile mai ieftine s-a evaporat, iar epidemia de coronavirus amenință să afecteze industria de orologerie, transmite Bloomberg.
Datele statistice publicate marți de Federația Industriei Elvețiene de Orologerie arată că exporturile de ceasuri au crescut cu 2,4%, până la 21,7 miliarde franci (22,4 miliarde dolari) în 2019. Cu toate acestea, exporturile spre Hong Kong, o piață de export importantă, au scăzut cu 11% pe fondul protestelor violente din această metropolă care au dus la închiderea magazinelor, scrie Agerpres.
În pofida evoluțiilor negative din Hong Kong, Asia este în continuare responsabilă pentru mai mult de jumătate (53%) din cifra de afaceri generată de exporturile de ceasuri elvețiene în 2019 în timp ce Europa a fost responsabilă pentru 30% iar America 15%.
Federația Industriei Elvețiene de Orologerie a mai informat că, în timp ce valoarea exporturilor de ceasuri a crescut în 2019, în termeni de volum, numărul de ceasuri exportate a scăzut cu 13% până la 20,5 milioane unități, cel mai redus nivel de după 1984, în condițiile în care industria s-a concentrat pe limitarea producției și tranziția spre modele cu preșuri mai mari.