Surpriză: Dacia poate lansa un SUV hibrid, pentru a scăpa Renault Group de amenzi

Surpriză: Dacia poate lansa un SUV hibrid, pentru a scăpa Renault Group de amenzi
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 aug 2019

Dacia va lansa un SUV cu motorizare hibrid, se arată într-un articol publicat de Bloomberg, care citează surse anonime. Dacia are în acest moment un nivel de emisii foarte ridicat și are nevoie de motorizări mai eficiente pentru a nu aduce amenzi grupului Renault, din 2020.

„Este greu să ne imaginăm că Dacia va rămâne departe de această tendință”, a spus pentru Bloomberg Olivier Murguet, șeful vânzărilor Renault Group, cu referire la electrificarea automobilelor. Dacia are în prezent cea mai mare distanță de recuperat dintre țintele de emisii impuse de UE pentru 2021 și nivelul mediu actual al brandului. Din acest motiv, compania franceză, care deține marca românească, trebuie să ia măsuri pentru a diminua cât mai mult emisiile Dacia, cu ajutorul unor motoare mai eficiente. O motorizare hibrid este iminentă în acest moment, însă introducerea sa ar putea să afecteze proiftabilitatea mărcii.

Urmărește-ne și pe Google News

Reprezentanții Renault au precizat în mai multe rânduri că un model electric Dacia nu este încă oportun, deoarece principall atu al mărcii, prețul ar fi afectat serios de introducerea propusliei electrice. În schimb, motoarele hibrid au devenit din ce în ce mai accesibile, iar noile mild-hybrid, cu baterii de 48 de volți încep să aibă prețuri apropiate de un motor diesel.

GALERIE FOTO Bucureștenii vor circula cu autobuze hibrid Mercedes-Benz CITEȘTE ȘI GALERIE FOTO Bucureștenii vor circula cu autobuze hibrid Mercedes-Benz

În prezent, pe baza emisiilor actuale ale flotelor, Grupul Renault ar trebui să plătească circa 450 de milioane de euro amenzi, după intrarea în vigoare a noilor limite de emisii de CO2, iar influența cea mai mare asupra emisiilor va fi dată de mașinile Dacia, care au vânzări tot mai mari și își pun amprenta tot mai mult asupra mediei de emisii a grupului, în condițiile în care modelele eficiente ale Renault au înregistrat scăderi ale vânzărilor.  Calculul arată că aproximativ 17% din profitul estimat al grupului ar putea merge către penalizările de CO2.

Transformat în toți acești ani în centru de profit de către Renault Group, Dacia generează în acest moment, după cum estimează analiștii, circa 10% venituri nete, comparabil cu o marcă premium și poate chiar peste marjele unora dintre aceste mărci scumpe. Introducerea de motoare hibrid sau electrice ar putea să coste marca Dacia circa 671 milioane de euro, adică 1.269 de euro pe vehicul vândut, potrivi unei estimări făcute de Arndt Ellinghorst, analist la Evercore ISI din Londra, citat de Bloomberg. Acesta spune că există foarte puțin spațiu pentru a introduce aceste costuri în prețurile acceptate de clienții Dacia.

Încă un eșec: CNAIR a recepționat Lotul 4 Lugoj – Deva al Autostrăzii A1, dar spune că nu-l poate deschide CITEȘTE ȘI Încă un eșec: CNAIR a recepționat Lotul 4 Lugoj – Deva al Autostrăzii A1, dar spune că nu-l poate deschide

În prezent, Renault vinde modelul electric Zoe la aproximativ 23.000 de euro și urmează să lanseze modelul Clio, cel mai ieftin al mărcii, cu motorizare hibrid, în 2020. După acesta, propulsia benzină-electric ar putea intra și în oferta Dacia, cel mai probabil la Duster, care are cel mai mare preț din gamă și permite astfel introducerea costurilor în marja de profit. Nu este exclus, însă, să vedem un nou model în gamă, un alt SUV, mai scump și mai bine echipat. 

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia hibrid
duster hibrid
emisii dacia
amenzi emisii renault
tinte emisii 2021