Economia Germaniei se confruntă cu cea mai slabă evoluție din ultimii aproape șapte ani, în contextul în care scăderea producției industriale se adâncește și presează guvernul să adopte stimulente fiscale, scrie Bloomberg, citând un raport Markit referior la intențiile de achiziții ale managerilor, aferent lunii septembrie.
Activitatea din fabricile germane s-a redus în septembrie cu cel mai rapid ritm din ultimul deceniu, iar creșterea din sectorul serviciilor s-a temperat, potrivit unui raport lunar al IHS Markit.
Indicele compozit al IHS Markit privind intențiile de achiziții ale managerilor (PMI), care măsoară sectorul productiv și cel al serviciilor, a coborât la 49,1 puncte (de la 51,7 puncte în august), cel mai redus nivel al ultimilor 7 ani.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În sectorul manufactrier, indicele PMI, care surprinde intențiile de achiziții ale managerilor, a scăzut la 41,4 puncte în septembrie (de la 43,5 în august), cel mai redus nivel de la jumătatea anului 2009.
Indicele din sectorul sericiilor a coborât la minimul ultimelor 9 luni, de 52,5 puncte.
Mai mult, potrivit estimărilor asociației industriale VMDA, care reunește circa 3.200 de companii, lucrurile nu dau semne de îmbunătățire, iar producția va scădea cu 2% în 2020, după un declin similar în 2019.
Germania este cea mai mare economie europeană și cel mai mare partener comercial al României.
Tensiunile comerciale, provocările din industria auto și Brexitul amenință să împingă Germania în recesiune tehnică, după ce economia s-a contractat în trimestrul al doilea. Potrivit Markit, economia germană riscă să nu înregistreze creșteri trimestriale până la finele anului.
Semnalând faptul că declinul din industrie, provocat de încetinirea exporturilor, începe să își arate efectele în întreaga economie, reprezentanții Markit spun că, după 6 ani de creșteri neîntrerupte, crearea de noi locuri de muncă frânează.
"Cifrele legate de sectorul manufacturier sunt pur și simplu groaznice. Toată incertitudinea din jurul războaielor comerciale, perspectivele industriei auto și Brexit paralizează comenzile, septembrie aducând cea mai slabă performanță a sectorului de la criza financiară din 2009", spune Phil Smith, economist Markit, referitor la evoluția din Germania.