Jaguar Land Rover, companie britanică deținută de Tata Motors, ar putea intra în portofoliul BMW, potrivit analiștilor care speculează pe baza datelor financiare ale companiilor.
Informația privind o posibilă preluare a Jaguar Land Rover a fost publicată de Bloomberg, care îl citează pe analistul Sanford C. Bernstein. Acesta se bazează pe analizele de business și pe relațiile dintre cele două companii, care în ultimii ani au încheiat mai multe parteneriate pentru furnizarea de motoare și componente, inclusiv pentru vehicule electrice, și spune că BMW ar trebui să cumpere Jaguar Land Rover. Prețul estimat la circa 9 miliarde de lire ar putea aduce venituri suplimentare de 20% BMW Group și vânzări mai mari cu circa 2%.
„BMW este supracapitalizat și inundat de cash. A ajuns la limitele creșterii pentru gama de produse și marcă”, sunt de părere analiștii consultați de Bloomberg. Aceștia apreciază că Jaguar Land Rover ar putea să-și reducă problemele operaționale și financiare într-o companie mai mare.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Discuții despre o posibilă vânzare a JLR au mai existat la momentul la care s-a spus că PSA Group este interesat de o achiziție, însă cei de la Tata au negat că ar fi de vânzare compania. Cu toate acestea, rezultatele financiare din 2018 au fost negative. Abia în prima parte a lui 2019, compania a dat semne că își revine, însă este nevoită să facă restructurări de personal. Au fost anunțate reduceri de costuri și concedieri pentru 5.000 de angajați.
Parte din JLR, mai exact divizia de SUV-uri, Land Rover, a mai fost în proprietatea BMW, care a vândut-o, în 2000, celor de la Ford. În 2006, le-a vândut și marca Rover, pe care BMW o deținea, Ford reușind atunci să reunească toate mărcile Rover, alături de Jaguar, pe care o deținea din 1989. În 2008, Ford a vândut noua companie Jaguar Land Rover celor de la Tata, pentru suma de 2,3 miliarde dolari.
Colaborarea dintre Jaguar și BMW include în acest moment un parteneriat pentru motoare BMW și unul pentru transmisii și componente. De asemenea, echipe ale celor două companii lucrează, în Munchen, la sediul BMW, la dezvoltarea de vehicule electrice, viitorul iX3 fiind rezultat al acestei colaborări. Cele mai recente informații, neoficiale au adăugat pe listă și o posibilă cooperare pentru livrarea de platforme complete. Astfel, Jaguar ar putea dezvolta noi SUV-uri pe baza unei platforme furnizată de BMW. Jaguar Land Rover are în conducerea sa o serie de foști directori BMW, inclusiv Ralf Speth, fost CEO, care a lucrat timp de 20 de ani la Munchen, sau Wolfgang Ziebart, responsabil cu dezvoltarea lui iPace, care a fost membru în board-ul BMW.