Compania chineză ByteDance, printre cei mai mai mari “unicorni” din lume, cu platforma de conținut online Toutiao și aplicația de video-sharing TikTok în portofoliu, a lansat o campanie globală de angajări în plină pandemie, având ca țintă creșterea numărului de angajați cu 40.000 de persoane până la finele anului.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
ByteDance, startup fondat la Beijing în 2012 de antrprenorul chinez Zhang Yiming și evaluat la 75 miliarde de dolari la cea mai recentă rundă de finanțare, vrea să ajungă la un număr total de 100.000 de angajați în 2020, pentru a putea concura mai bine cu rivalii direcți Alibaba Group și Tencent Holdings.
În noiembrie anul trecut, compania avea peste 50.000 de angajați, 15 centre de cercetare-dezvoltare și birouri în 126 de orașe din întreaga lume, inclusiv în Los Angeles, New York, Berlin și Tokyo.
CITEȘTE ȘI YouTube lucrează la un rival pentru TikTokByteDance caută să angajeze aproape 10.000 de oameni la nivel global în primă fază, circa o treime din posturile deschise vizând activități de programare și de cercetare, potrivit unui website intern al companiei, consultat de Bloomberg.
Noile angajări vor sprijini operațiunile companiei pe cele două segmente-cheie, reprezentate de agregatorul de știri Toutiao și de aplicația TikTok, printre cele mai descărcate aplicații de mobil din ultimii ani. Totodată, ByteDance își va putea extinde prezența pe noi piețe, precum e-comerț și piața de gaming.
Mutarea ByteDance contrastează cu acțiunile altor startup-uri, care au concediat angajați sau i-au trimis în șomaj tehnic pe fondul pandemiei de coronavirus. Compania chineză nu este singura care reia sau accelerează angajările, în condițiile în care activitatea economică începe să revină la normal, după ce Beijingul a relaxat o parte din măsurile impuse pentru a controla răspândirea virusului.