În pofida pandemiei, grupul sud-african Naspers, acționarul majoritar al Prosus - companie din care face parte și eMag, este în căutare de noi achiziții, având la dispoziție pentru acest scop circa 8 miliarde de dolari, numerar și împrumuturi.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Grupulul este interesat în special de jucătorii de pe piața educației online, în contextul în care pandemia a închis școlile și a condus la izolarea oamenilor la domiciliu.
"În multe cazuri oamenii sunt nevoiți să stea acasă, iar platformele de educație online merg foarte bine. Analizăm câteva oportunități. Am putea profita de câteva dintre ele, dar rămânem atenți pentru a fi siguri că facem achizițiile potrivite", a declarat CEO-ul Bob van Dijk pentru Bloomberg.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Ministerul Finanțelor vrea împrumuturi de pe piața locală și de la instituțiile financiare internaționale, inclusiv FMI, dar fără condiții. Deficitul bugetar ar urma să treacă de 6% din cauza coronavirusuluiÎn domeniul educației online, Naspers deține deja acțiuni la Brainly și Udemy.
"Stăm foarte bine la capitolul lichiditate; chiar și în scenariul cel mai pesimist, bilanțul ne permite să rezistăm furtunii. Avem capacitatea de a face fuziuni și achiziții, iar acest lucru ne dă încredere în viitor", a adăugat CEO-ul Naspers.
Naspers a devenit acționar majoritar al Dante International, proprietarul eMAG, în 2012, când a plătit 82 milioane de dolari pentru un pachet de control la compania românească.
Naspers a separat, anul trecut, mărcile internaționale din domeniul internetului, inclusiv participația de circa 80% deținută la eMAG, listând aceste active pe bursa de la Amsterdam, sub denumirea Prosus.
Prosus s-a listat pe bursa din Amsterdam anul trecut, la o evaluare de 125 miliarde de euro.
Naspers a păstrat o participație de 73% la noua companie, în care sunt incluse, printre altele, participația de 80% pe care grupul sud-african o deține la eMAG, un pachet de aproape 31% deținut la gigantul chinez din technologie Tencent, precum și acțiunile la mai multe platforme de anunțuri, turism, educație, socializare și livrări mâncare, printre care OLX, Avito, mail.ru, letgo, PayU, Swiggy, iFood, DeliveryHero, Udemy și MakeMyTrip.