Vânzările online de Black Friday în SUA au atins un nivel record, de 9,8 miliarde de dolari, potrivit Adobe, care estimează că americanii vor cheltui alte peste 12 miliarde de dolari de Cyber Monday, ziua dedicată cumpărăturilor online, de asemenea o sumă record.
Cyber Monday încheie o campanie de reduceri oferite de retailerii americani începând cu Ziua Recunoștiinței. Dedicată exclusiv cumpărăturilor online, ziua de luni este așteptată să genereze vânzări de 12,4 miliarde de dolari, peste recordul înregistrat anul trecut, de 11,3 miliarde de dolari, potrivit estimărilor Adobe Analytics.
Adobe și-a revizuit în urcare prognoza inițială de 12 miliarde de dolari, în contextul în care vânzările online de Black Friday au depășit estimările, scrie Bloomberg.
CITEȘTE ȘI Vodafone are dificultăți în Italia, acuzând "concurență ridicată", și vrea inclusiv să își vândă afacerea. Cine este interesat de o combinațieCumpărătorii au cheltuit online 9,8 miliarde de dolari de Black Friday, în creștere cu 7,5% comparativ cu anul trecut, conform datelor Adobe. Cheltuielile de Ziua Recunoștinței au urcat cu 5,5%, până la 5,6 miliarde de dolari.
Cererea pentru electronice, ceasuri inteligente, televizoare și echipamente audio a contribuit semnificativ la creșterea vânzărilor online. Totodată, consumatorii și-au extins bugetele, apelând la opțiunile de tip "cumpără acum, plătește mai târziu".
Sâmbătă și duminică, vânzările online au înregistrat o creștere de 7,7% față de perioada similară a anului trecut, până la 10,3 miliarde de dolari.
"Un mediu de cerere incert i-a împins pe comercianți să ofere reduceri mari în acest sezon și, în același timp, să își fortifice serviciile de comerț electronic cu metode de plată flexibile. Consumatorii au luat notă și au cheltuit la cote record în timpul marilor zile de cumpărături, în pofida faptului că se confruntă cu costuri în creștere în alte părți ale vieților lor”, a declarat Vivek Pandya, analist principal la Adobe Digital Insights.
Analiștii urmăresc îndeaproape cumpărăturile de sărbători din acest an pentru a evalua puterea de rezistență a consumatorilor din SUA, în condițiile în care economiile realizate în pandemie s-au diminuat, iar ratele dobânzilor se află la cele mai ridicate niveluri din ultimii peste 20 de ani.