Autoritățile din capitala Suediei intenționează să interzică accesul automobilelor care funcționează cu motoare pe benzină și motorină în anumite zone ale orașului, începând din 2025, în încercarea de a reduce poluarea, transmite Bloomberg.
O suprafață de aproximativ 20 de cvartale care se întinde între centrul financiar și principala zonă comercială din Stockholm va fi accesibilă numai automobilelor electrice, anumitor tipuri de camionete hibride și vehiculelor pe bază de celulă de combustibil, potrivit unor norme ce urmează a fi prezentate miercuri în mod oficial, susține postul public de televiziune SVT. O eventuală extindere a acestei zone ar putea fi decisă în prima jumătate a lui 2025, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Stockholm ar putea fi prima mare capitală care introduce o astfel de prohibiție și planurile aleșilor locali din capitala Suediei merg mai departe decât inițiativele omologilor din Paris, Atena și Madrid, care au interzis doar automobilele pe motorină. Alte orașe, inclusiv Londra, au introdus zone cu emisii poluante reduse care includ taxe zilnice pentru intrarea în centrul orașului a automobilelor mai vechi cu motoare pe combustie.
"Vrem să creăm un mediu de viață mai bun pentru oamenii care trăiesc și muncesc aici", a spus pentru SVT consilierul local Lars Stromgren, responsabil pentru politicile din domeniul traficului rutier.
Rămâne însă de văzut dacă acest plan va stimula vânzările de automobile electrice în Suedia. Momentan, vânzările de automobile electrice în Suedia trec printr-o perioadă dificilă, deoarece consumatorii resimt efectele crizei vieții. La începutul acestui an, organizația Mobility Sweden și-a revizuit în scădere estimările privind înmatriculările de automobile electrice noi în 2023, până la 35% din înmatriculările totale, de la 40% anterior.
În paralel, Bruxelles-ul a interzis în luna decembrie traficul auto non-esențial și non-local pe 10 străzi importante din centrul orașului. În luna august, Londra a stabilit una dintre cele mai ambițioase politici privind emisiile autovehiculelor prin extinderea zonei cu emisii extrem de scăzute.
În Norvegia, țară renumită pentru vânzările mari de automobile electrice, municipalitatea din Oslo a recomandat la începutul anului introducerea unei zone de emisii zero în centrul orașului, care, în 2025, în ceea ce ar urma să fie prima fază a programului, ar viza transportul de mare tonaj și camioanele, pentru ca începând din 2027 să fie extinsă și la autoturisme.