O încărcătură de petrol rusesc pare că a fost transferată de pe un tanc petrolier pe altul în apropiere de enclava spaniolă Ceuta, ceea ce înseamnă reluarea unei practici pe care autoritățile de la Madrid credeau că au oprit-o, transmite Bloomberg.
Sâmbătă, petrolierul Sakarya de tip Suezmax a plecat din Ceuta, iar pescajul navei arată că a descărcat încărcătura. Înainte de plecare nava a dispărut de pe sistemul digital de urmărire timp de 60 de ore. Dacă la asta se adaugă faptul că trei petroliere așteptau în apropiere de Sakarya, cel mai probabil petrolul a fost transferat de pe Sakarya pe una din celelalte trei nave, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Datele din sistemul de urmărire arată că, în luna octombrie, Sakarya a preluat 730.000 de tone de țiței rusesc din portul Primorsk de la Marea Baltică. Ulterior nava a navigat spre apele din jurul enclavei Ceuta, unde a ajuns pe data de 6 noiembrie, de unde a plecat în data de 9 noiembrie.
Un alt petrolier, Cankiri, care a încărcat aproximativ un milion de barili de petrol în principalul terminal de export rusesc de la Marea Neagră, a ajuns în apropiere de Ceuta în data de 8 noiembrie. Ambele vase sunt sub pavilion panamez, potrivit datelor furnizate de Organizația Maritimă Internațională.
În aceeași perioadă în care cele două tancuri erau în apropiere de Ceuta, trei superpetroliere, fiecare cu o capacitate de aproximativ două milioane de barili, erau în apropiere.
CITEȘTE ȘI Prima femeie ministru britanic de Finanțe care prezintă bugetul în istoria de 800 de ani a funcției: Taxele vor fi majorate puternic. Amploarea și gravitatea situației pe care am moștenit-o nu poate fi subestimatăÎncepând din luna august 2023 nu au mai fost făcute transferuri de petrol rusesc de pe o navă pe alta în apropiere de Ceuta, după ce Spania a informat firmele locale că această practică ar putea încălca plafonul de preț impus de țările din G7 pentru țițeiului rusesc. Aceste transferuri permit cumpărătorilor de petrol rusesc să creeze o anumită distanță de marfa pe care au achiziționat-o.
Occidentul și-a intensificat eforturile privind oprirea petrolierelor care transportă țiței rusesc. De la debutul războiului din Ucraina și până acum un număr total de 91 de nave au fost sancționate de autoritățile din G7 pentru implicarea lor în comerțul cu petrol rusesc.