Un startup din Berlin, care produce brânză de tip mozzarella și ricotta fără ajutorul vacilor, a reușit să strângă o finanțare record de la investitori interesați să profite de piața în creștere de alternative la produsele lactate de origine animală, transmite Bloomberg.
Startup-ul Formo a informat că va utiliza cele 50 de milioane de dolari strânse cu prilejul unei runde de finanțare de tip Seria A, o sumă record pentru o companie europeană de tip foodtech, pentru a-și extinde gama de produse cu tipuri de brânză maturată, precum cheddar și gruyere. În plus, compania își va extinde și tehnologia de fermentare, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Vorbim despre un produs care trebuie să ajungă la o producție de masă sau să fie produs în volume mari, așa că acum lucrăm la majorarea producției. Vrem să ne extindem gama și să fim siguri că putem acoperi aproape orice tip de brânză", a declarat Raffael Wohlgensinger, cofondatorul și directorul general de la Formo.
Investitorii au început să direcționeze fonduri spre o nouă generație de start-up-uri care încearcă să ofere plăcerea de a mânca brânză, fără impactul dăunător asupra mediului al creșterii animalelor în ferme. Companii precum Miyoko's Creamery din SUA și Stockeld Dreamery din Suedia au strâns finanțare în ultimele săptămâni, în timp ce mari companii precum Oatly Inc văd în lactatele alternative o nouă frontieră pentru extindere.
Formo, cunoscută anterior sub denumirea Legendairy Foods GmbH, vrea să copieze același gust și textura brânzei adevărate. Tehnologia sa de fermentare se bazează pe microbi pentru a crea proteinele care stau la baza brânzei.
CITEȘTE ȘI Companiile viitorului în România. Dacris, membru semnatar al Pactului Global al Organizației Națiunilor Unite"Produsele noastre conțin de fapt proteine de lapte, dar nu le obținem de la o vacă. Le obținem de la micro-organisme", precizează Britta Winterberg, cofondator și director științific la Formo.
Compania germană vizează acum piețele pentru care poate obține rapid aprobările necesare din partea organismelor de reglementare. Printre aceste piețe se numără Singapore, urmată de Israel, Orientul Mijociu și, eventual Europa. Pentru că produsele nu conțin lactoză, ele vor fi deosebit de atractive pentru piața asiatică, unde intoleranța la lactoză este mai răspândită, crede Britta Winterberg.