Producătorul american de articole sportive Nike a anunțat miercuri că va înceta să mai vândă articole de încălțăminte și îmbrăcăminte direct pe platforma de vânzări online Amazon, punând capăt unui program pilot care a început în anul 2017, transmite Bloomberg.
"În contextul accentului pus de Nike pe îmbunătățirea experienței consumatorilor printr-o relație mai directă și mai personală, am luat decizia de a pune punct actualului program cu Amazon Retail", a informat Nike într-un comunicat de presă.
Unele mărci importante refuză să fie prezente pe platforma Amazon, unde sunt prezente și produse contrafăcute precum și vânzători neautorizați care duc prețurile în jos, o combinație care afectează valoarea brandurilor renumite. Divorțul dintre Nike și Amazon nu va face decât să crească îngrijorările retailerilor, scrie Agerpres.
Amazon operează sub forma unei piețe online, unde comercianții își pot vinde produsele. Mai mult de jumătate din toate bunurile vândute pe Amazom vin din partea unor comercianți independenți care plătesc un comision către Amazon la fiecare vânzare. De asemenea, Amazon operează și ca un retailer tradițional care cumpără bunuri de la angrosiști pe care le revinde ulterior clienților.