Acționarii Naspers au aprobat planul grupului privind listarea activelor din social media și e-comerț, inclusiv a participației deținute la eMAG, pe bursa de la Amsterdam, operațiunea fiind programată pentru luna viitoare.
Denumită Prosus, noua companie include, pe lângă participația de 80% la cel mai mare retailer online din România, pachetul de aproximativ 31% deținut la gigantul chinez din technologie Tencent, evaluat la peste 120 miliarde de dolari, precum și deținerile la platformele de anunțuri, turism, educație, socializare și livrări mâncare din portofoliu, printre care OLX, Avito, mail.ru, letgo, PayU, Swiggy, iFood, DeliveryHero, Udemy și MakeMyTrip.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Complexul comercial Expo Market Doraly din Afumați, deținut de Gheorghe Iaciu și unul dintre cele mai mari grupuri financiare din lume - scos la vânzare cu peste 100 milioane euroGrupul sud-african vrea să listeze un pachet de până la 27% din acțiunile Prosus pe pe bursa Euronext de la Amsterdam, operațiune programată pentru data de 11 septembrie. Prosus va fi listată secundar pe bursa din Johannesburg.
Separarea afacerilor internaționale vizează restrângerea ponderii Naspers în structura indicelui principal de la Johannesburg, precum și reducerea decalajului de evaluare dintre participația deținută la Tencent și grup, a cărui capitalizare se ridică la 98 miliarde de dolari, potrivit Bloomberg.
“Listarea nu va rezolva totul. Mai avem multe de făcut”, a atenționat directorul financiar al Naspers, Basil Sgourdos.
Naspers este cel mai mare grup de media și internet din Africa de Sud și unul dintre cei mai mari investitori în tehnologie la nivel global. Grupul controlează, prin intermediul companiei Dante International, un pachet de 80,1% din acțiunile eMAG, restul acțiunilor revenind omului de afaceri Iulian Stanciu.
Grupul de firme eMAG este principalul activ al Naspers pe segmentul de comerț electronic cu bunuri de larg consum. Afacerea cuprinde platformele de e-comerț omonime din România, Ungaria, Bulgaria și Polonia, precum și retailerul online de modă FashionDays, printre cei mai mari din România.
În 2018, eMAG a raportat vânzări de 4,77 miliarde de lei pe piețele în care operează, în creștere cu 17,5% comparativ cu anul 2017. eMAG România a consemnat afaceri de 3,17 miliarde de lei, cu 23% mai mari față de anul anterior.