Constructorul auto german Mercedes-Benz Group AG a decis să reducă semnificativ prețul pentru două modele de automobile electrice vândute în China, cu până la 33.000 de dolari, în condițiile în care competiția acerbă de pe cea mai mare piață de automobile electrice afectează vânzările, transmite Bloomberg.
Producătorul german de automobile de lux a publicat un comunicat pe pagina sa de Internet conform căruia a decis să reducă prețurile pentru anumite modele din gama EQ, începând de miercuri, și de asemenea că va oferi subvenții clienților care au cumpărat recent acest tip de automobile, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Reducerile de prețuri par să fie aplicabile imediat, în condițiile în care miercuri pe pagina de Internet a Mercedes din China un automobil electric EQE avea un preț de 478.000 yuani (67.675 de dolari), comparativ cu 528.000 de yuani marți. Modelul de lux EQS avea miercuri un preț de catalog de 956.000 de yuani, comparativ cu 1,19 milioane de yuani marți, adică echivalentul unei reduceri de preț de aproximativ 33.000 de dolari.
Potrivit unor surse din interiorul companiei, Mercedes a decis să taie prețurile pentru că vânzările sale din China au fost dezamăgitoare. Unii dealeri Mercedes au încercat deja să deruleze promoții în încercarea de a stimula vânzările, în condițiile în care livrările de automobile electrice EQS au scăzut până la 100 de unități pe lună, susțin sursele.
EQS este o versiune complet electrică a modelului Mercedes S-Class, un vehicul conceput pentru a include cele mai avansate tehnologii ale producătorului german. Însă designul EQS face ca pasagerii de pe locurile din spate au mai puțin spațiu deasupra capului, un dezavantaj pe piața chineză unde clienții bogați preferă să stea pe locurile din spate în loc să conducă automobilul.
Conform datelor furnizate de China Automotive Technology and Research Center, Mercedes a vândut aproximativ 8.800 de vehicule electrice (inclusiv modele mai ieftine precum EQA, EQB și EQC) pe piața din China în perioada ianuarie-iulie 2022. Comparativ, producătorul chinez BYD a vândut 220.000 de vehicule electrice numai în luna octombrie.
Mercedes nu este singurul producător auto străin care răspunde la presiunile de pe piața chineză. Constructorul american de automobile electrice Tesla Inc. a tăiat prețurile pentru toată gama de modele vândute în China în luna octombrie.