Ministrul italian al Industriei, Adolfo Urso, a declarat că Stellantis NV ar trebui să facă alegeri „responsabile” privind locurile de muncă pentru fabricile sale auto și pentru furnizorii săi locali, după ce compania a lansat noul model Panda produs în Serbia, transmite Bloomberg.
Urso, vorbind la un eveniment la Torino cu ocazia celebrării a 125 de ani de la înființarea mărcii Fiat, a declarat: „nu ne resemnăm să vedem Torino transformat într-un muzeu”, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
La fabrica Mirafiori din Torino, care asamblează modelul electric Fiat 500, producția a scăzut cu 63% în primul semestru din 2024, și va fi din nou oprită în perioada 15 iulie – 25 august, au anunțat două sindicate locale.
Urso este îngrijorat de păstrarea locurilor de muncă, după ce producția de mașini a Stellantis în Italia a scăzut cu 36% în primele șase luni din acest an. El avertizase săptămâna aceasta că ar putea redirecționa în 2025 subvențiile pentru vehiculele electrice (EV) dacă Stellantis nu majorează producția pe plan local.
Grande Panda, primul din seria care are la bază stilul pătrățos al modelului Panda din anii ‘1980, va avea atât versiuni electrice cât și hibride. Mașina va avea o lungime de aproape patru metri, va fi proiectată pentru cinci pasageri iar versiunea EV va costa sub 25.000 euro (27.200 dolari).
CITEȘTE ȘI Aproape 100 miliarde dolari distribuite ilicit pe piața criptomonedelor. Mai bine de jumătate, intermediate chiar de bursele centralizateÎn octombrie vor putea fi lansate comenzile pentru modelul electric Grande Panda, iar clienții îl vor putea obține la începutul anului viitor, a afirmat directorul general al mărcii Fiat, Olivier Francois. La scurt timp după lansarea versiuni electrice va fi disponibilă și cea hibridă. Noul Grande Panda va concura cu Dacia Spring, care este asamblat în China.
Elementul esențial îl reprezintă prețul Grande Panda, în condițiile în care Stellantis caută să facă față modelelor low-cost din China.
Producătorii auto, de la Ford la Volkswagen și Renault, dezvoltă vehicule electrice mai accesibile, pentru a-i atrage pe consumatori, afectați de dobânzile ridicate. Și firmele din China își majorează exporturile. Gigantul BYD Co intenționează să aducă anul viitor în Europa modelul Seagull, care se vinde pentru mai puțin de 10.000 dolari în China.
CITEȘTE ȘI Boeing și-a avertizat clienții de noi întârzieri în livrarea avioanelor 737 MaxEste mult mai ieftin să produci mașini în Serbia decât în Italia. Directorul financiar Natalie Knight avertiza în aprilie că încetinirea cererii în Europa va continua să afecteze marjele de profit, înainte de o îmbunătățire spre finalul acestui an.
Din cauza divergențelor cu autoritățile de la Roma, Stellantis a redenumit noul model Alfa Romeo produs în Polonia, și a eliminat abțibildul cu culorile drapelului italian de pe mașinile Fiat Topolino fabricate în Maroc.
CITEȘTE ȘI Turiștii vor avea în acest an o contribuție record de 800 de miliarde euro la economia EuropeiAnul acesta, acțiunile Stellantis au scăzut cu 12%.
Stellantis, al patrulea producător auto mondial, a fost înființat în 2021, în urma fuziunii dintre grupul francez PSA și cel italiano-american Fiat Chrysler, și regrupează sub aceeași umbrelă mărci precum Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen și Alfa Romeo.