Vânzările de telefoane iPhone 15 sunt sub cele ale precedentului model în China, potrivit estimărilor separate realizate de două firme de analiză, ceea ce reflectă nivelul slab al cheltuielilor de consum, dar și avansul rivalilor precum Huawei Technologies Co., transmite Bloomberg.
Potrivit firmei de analiză a pieței Counterpoint Research, în primele 17 zile de la lansarea pe piața din China a celei mai noi versiuni de iPhone, vânzările sunt cu 4,5% sub cele înregistrate în perioada similară a anului trecut de modelul iPhone 14. Separat, o echipă de analiști de la Jefferies estimează că vânzările de iPhone 15 sunt mai mici cu două cifre față de cele ale predecesorului iPhone 14, în condițiile în care Huawei a avut vânzări mai mari decât Apple, grație debutului surprinzător de bun al modelului Mate 60 Pro, scrie Agerpres.
Aceste două rapoarte reprezintă o potențială lovitură pentru Apple într-un moment în care grupul american se confruntă cu cea mai slabă cerere pentru smartphone-uri din ultimul deceniu precum și cu criticile pentru modelele care se supraîncălzesc.
Dacă aceste estimări se vor adeveri, ar fi vorba de cel mai prost debut al unui telefon iPhone pe piața din China de după 2018, când producători locali precum Oppo și Vivo au început să îi cucerească pe consumatorii asiatici.
Analiștii de la Counterpoint au dat vina pentru scăderea vânzărilor de iPhone 15 în China în principal pe problemele întâmpinate de o economie care se chinuie să își revină după pandemia de Covid. De asemenea, analiștii au subliniat că pe piața din SUA vânzările de iPhone 15 au înregistrat o creștere de două cifre în primele nouă zile de la debut comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Însă debutul iPhone 15 pe piața din China a venit la câteva săptămâni după lansarea Mate 60 Pro, considerat un triumf, în replică la sancțiunile americane, pentru procesul său avansat made-in-China. De asemenea, a coincis cu un ordin guvernamental care a extins interdicția de a utiliza telefoane iPhone în cadrul agențiilor și companiilor de stat, o dovadă a provocărilor crescute cu care se confruntă Apple în China.
Analiștii au opinii diferite când vine vorba de evoluțiile pe termen mai lung ale Apple în China, cea mai mare piață de smartphone-uri din lume. Mulți analiști susțin că avansul Huawei va eroda poziția de lider de care se bucură Apple pe segmentul superior al pieței.
Firma Counterpoint estimează că Huawei ar putea vinde 5-6 milioane de exemplare din modelul Mate 60 Pro numai în acest an. Analiștii estimează că în 2024 vânzările de Mate 60 Pro ar putea trece pragul de 10 milioane de exemplare. La rândul lor, analiștii de la Jefferies susțin că Huawei a preluat poziția de top pe piață de la Apple.