Importurile de gaze naturale lichefiate ale Chinei au atins luna trecută cel mai scăzut nivel din ultimii cinci ani, pe fondul unei cereri interne reduse și al faptului că prețurile mai mari de pe piața din Europa redirecționează navele care transportă GNL spre vehicul continent, transmite Bloomberg.
Datele firmei de consultanță Kpler arată că luna trecută importurile de gaze lichefiate ale Chinei s-au situat la 4,5 milioane tone, ceea ce face ca, pentru a doua lună la rând, China să se situeze în urma Japoniei în topul celor mai mari importatori de gaze lichefiate. Cea mai mare economie din Asia a importat luna trecută cele mai mici cantități de gaze lichefiate de la începutul lui 2020, când pandemia de Covid-19 a închis multe uzine și a afectat cererea, ceea ce i-a adus pe mulți cumpărători chinezi în situația de a declara situație de forță majoră, scrie Agerpres.

A fost o iarnă relativ călduroasă în China, există suficiente gaze în depozite și cererea industrială este relativ scăzută,consideră Wei Xiong, analist specializat pe sectorul gazelor din China la Rystad Energy. Faptul că depozitele sunt relativ pline va continua să afecteze situația importurilor până la finalul sezonului de încălzire, a adăugat Wei Xiong.
Unele firme de gaze din China au început chiar să revândă gazele achiziționate în ultimele luni pentru a profita de prețurile mai atractive din străinătate, în special în Europa.
Activitatea de revânzare a gazelor este așteptată să rămână la un nivel ridicat în 2025, după impunerea unor tarife de 15% de către China la gazele naturale lichefiate din SUA, a estimat Wei Xiong.