Producătorul auto chinez Great Wall Motor plănuiește să-și închidă sediul central european, din München, în luna august și să concedieze aproximativ 100 de angajați.
Compania, unul dintre cei mai mari producători auto independenți din China, își ajustează astfel strategia europeană pe măsură ce piața vehiculelor electrice devine tot mai dificilă, conform Bloomberg.
Great Wall Motor și alți producători chinezi se confruntă și cu amenințarea unor tarife mai mari de import în UE, ceea ce ar reduce competitivitatea vehiculelor produse în China.
Great Wall Motor a vândut în 2023 aproximativ 6.300 de mașini în Europa reprezentând aproximativ 2% din exporturile sale totale.
Great Wall este unul dintre cele mai mari grupuri auto din China și este destul de cunoscut românilor, în urma încercărilor de acum un deceniu de a intra pe piața locală cu marca Hover.
Great Wall a generat din nou animație în jurul său când a investit într-o mică uzină de asamblare în Bulgaria, soldată însă cu un eșec.
CITEȘTE ȘI Aeroportul "Henri Coandă" mai reduce din curse întârziate. Ce companii au cele mai mari întârzieriUlterior, odată cu trecerea la propulsia electrică, Great Wall a intrat în grupul select al companiilor chinezești care încearcă să penetreze Europa, a doua cea mai mare piață auto a lumii, la concurență cu cea din SUA.
GWM s-a alăturat celorlalte branduri atrase de piața din Europa, atât cu branduri proprii, cum sunt BYD sau Nio, cât și cu branduri europene, pe care le-au cumpărat, cum este cazul Volvo sau MG.