Retailerul de cosmetice L’Occitane, cu magazine și în România, ar putea fi preluat în totalitate de acționarul majoritar, miliardarul austriac Reinold Geiger, înaintea unei eventuale listări pe o bursă europeană.
Compania, fondată în Franța în 1976 și având în prezent sedii în Luxembourg și Geneva, este tranzacționată pe bursa din Hong Kong din 2010.
Geiger, care controlează un pachet de 70% din acțiunile L’Occitane, poartă discuții avansate pentru preluarea restului de acțiuni și delistarea companiei de la Hong Kong, potrivit unor surse citate de Bloomberg.
CITEȘTE ȘI FOTO Advent preia brandul australian de modă Zimmermann, evaluat la 1 miliard de dolari. Al doilea acord major din acest an pentru un brand australianGeiger a discutat despre o posibilă ofertă de până la 35 de dolari HK (4,475 USD) pentru fiecare acțiune L'Occitane pe care nu o deține deja. Prețul este cu 37% peste nivelul la care au închis acțiunile marți și evaluează L’Occitane la aproximativ 6,5 miliarde de dolari americani.
Discuțiile sunt în curs de desfășurare, iar oferta finală ar putea fi ușor mai mică, au precizat sursele menționate, care au cerut să nu fie identificate, deoarece informațiile sunt private.
Geiger a pregătit deja finanțarea pentru oferta propusă și ar putea anunța o tranzacție chiar în zilele următoare, dacă decide să meargă mai departe.
De asemenea, Geiger a discutat cu consilierii despre posibilitatea de a lista compania pe o bursă europeană chiar de anul viitor, în funcție de condițiile de piață, a precizat una dintre sursele citate.
CITEȘTE ȘI Novo Nordisk a ajuns aproape de cea mai valoroasă firmă europeană. Valoarea a depășit PIB-ul țării mulțumită unui medicament pentru slăbitGeiger este creditat de Forbes cu o avere de 2,1 miliarde de dolari. Omul de afaceri austriac a condus grupul L’Occitane timp de peste 25 de ani din poziția de CEO, la care a renunțat în 2021, în prezent având rolul de președinte.
L'Occitane a fost prima companie franceză care s-a listat la Hong Kong, într-un moment în care marii jucători occidentali din industria bunurilor de consum căutau să își sporească expunerea la piața în creștere rapidă din China.
Compania operează o rețea de peste 3.000 de puncte de vânzare în 90 de țări, din care mai mult de 1.300 reprezintă magazine proprii, având 8.500 de angajați și vânzări anuale de 2,3 miliarde de dolari.
Rețeaua L'Occitane din România include cinci magazine proprii și zeci de puncte de vânzare în farmacii din întreaga țară, potrivit datelor de pe site-ul companiei.
CITEȘTE ȘI Parlamentarii francezi, îngrijorați cu privire la vânzarea unei părți din Atos către Daniel KretinskyPortofoliul companiei cuprinde mărci precum L'Occitane en Provence, inspirată de câmpurile de lavandă din sudul Franței, produsele de înfrumusețare organice Melvita, linia de creme cu colagen Elemis, precum și gama de seruri anti-îmbătrânire Grown Alchemist și marca coreeană de îngrijire a pielii Erborian.