Sindicatele Renault sunt nemulțumite de faptul că Renault va importa modelul electric Dacia Spring pentru a-l vinde în Europa, în loc să-l fabrice în Franța. Sindicaliștii fac referire la ajutorul pe care statul francez l-a acordat companiei, cu condiția protejării producției locale.
Renault va vinde în rețelele de dealeri Dacia modelul electric Spring, un automobil fabricat în uzina deținută de partenerii de la Dongfeng, în provincia Hubei. Reprezentanții Renault au declarat că producția va rămâne în China, pentru că acest lucru asigură costurile scăzute de producție, inclusiv prin prisma faptului că industria chineză este singura care asigură un ecosistem industrial pentru mașini electrice, în acest moment.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Șefii Dacia și Renault au declarat fără echivoc că nu se pune problema pentru acest automobil ca producția să aibă loc în altă țară decât China. Cu toate acestea, sindicatele din cadrul Groupe Renault sunt nemulțumite și și-au exprimat criticile față de conducerea companiei, deoarece în Franța sunt discutate în această perioadă reduceri de personal, în vederea restructurării activității.
Sindicaliștii spun că ajutorul pe care statul francez îl acordă, sub forma unui împrumut în condiții favorabile, celor de la Renault ar obliga compania la conservarea cât mai multor locuri de muncă. „Suntem fundamental împotriva fabricării Spring în China”, a declarat Franck Daoust, delegat sindical al federației CFDT în cadrul Renault. „Acest lucru nu este în acord cu susținerea guvernamentală pentru industria auto și pentru locurile de muncă din Franța”, potrivit Bloomberg.
CITEȘTE ȘI Studiul EY ”Revenirea la muncă. Noile condiții”: 60% dintre angajatori consideră că afacerea lor se află într-o „mare dificultate” din cauza Covid-19Nemulțumirile sindicatelor ar putea rămâne, însă, fără ecouri prea ample, dat fiind faptul că ecuația buisnessului Dacia Spring n-ar mai fi valabilă dacă mașina ar fi produsă în Franța. Costurile de producție generate de salariile francezilor și de prețurile componentelor ar face mașina imposibil de vândut la un preț specific mărcii Dacia. De altfel, mulți alți constructori auto procedează în acest fel, chiar și cu modele mai scumpe, cele mai recente fiind BMW ix3 sau Tesla Model 3.
Renault a primit din partea statului francez garanții pentru o linie de credit în condiții avantajoase, de 5 miliarde euro, din care a tras până acum o mică parte. Guvernul a acceptat acordarea garanției doar după ce sindicatele și-au dat acordul pe planurile de restructurare a companiei.
CITEȘTE ȘI Dacia depășește Renault în materie de siguranță, cu noul Spring: șasiu întărit și sisteme de asistență pasivă. Nu intrăm însă în cursa pentru 4 – 5 stele EuroNCAP. Estimarea de prețSindicatele mai acuză și amprenta de carbon în cazul importului de mașini Dacia Spring, din cauza transportului cu vaporul, din China în Europa.
Dacia Spring ar putea fi soluția salvatoare pentru Renault în ceea ce privește îndeplinirea obligațiilor referitoare la emisiile de CO2. Un volum mare de mașini Dacia Spring ar coborî simțitor emisiile pentru vânzările grupului Renault, în 2021, an în care companiile sunt obligate să aibă o medie de 95 grame/km, pe întreaga flotă vândută. În plus, afacerea Spring ar putea fi una extrem de profitabilă, chiar și în condițiile în care Renault a investit în creșterea nivelului de siguranță al mașinii, pentru a respecta normele impuse de UE.