Retailerul francez Carrefour analizează vânzarea operațiunilor din China, tranzacție care i-ar putea aduce aproximativ 1 miliard de dolari, potrivit Bloomberg, care citează persoane la curent cu situația.
Carrefour a angajat un consultant și a început să abordeze potențiali cumpărători, au declarat sursele menționate, care au precizat că retailerul ar putea cere în jur de 1 miliard de dolari pentru divizia chineză.
Alte opțiuni analizate includ renunțarea la o participație în subsidiara din China, o decizie finală nefiind încă luată.
CITEȘTE ȘI Jumbo se pregătește să vină într-un nou oraș din RomâniaȘi rivalul german Metro ia în calcul vânzarea unui pachet majoritar de acțiuni la divizia sa din China, în contextul încetinirii creșterii pe această piață, în principal din cauza concurenței din mediul online.
Un purtător de cuvânt al Carrefour a declarat că vânzarea diviziei din China “nu se află pe agenda” grupului.
Carrefour, cel mai mare retailer european de alimente și al doilea din lume, a deschis primul său supermarket din China în 1995, fiind printre primii retaileri străini care au intrat pe piața asiatică. În prezent, grupul deține magazine în peste 70 de orașe din țară.
Vânzările grupului pe piața chineză au scăzut cu circa 10% anul trecut, până la 3,6 miliarde de euro.
La nivel global, Carrefour a raportat vânzări nete de 76 miliarde de euro în 2018, în scădere cu 3% față de anul anterior.
Grupul francez este prezent în România cu o rețea de 355 de magazine. Vânzările grupului pe piața românească au urcat la aproape 1,9 miliarde de euro anul trecut, un nou nivel record.
În primul trimestru din 2019, Carrefour a raportat vânzări de 502 miloane de euro (TVA inclus) în România, în creștere cu 3,3% față de aceeași perioadă a anului trecut.