Acțiunile Netflix scad cu circa 11% înainte de începerea ședinței de trazacționare în SUA (pre-market), în contextul în care compania de streaming a dezamăgit investitorii raportând o scădere neașteptată a numărului de utilizatori din Statele Unite și o încetinire a creșterii în afara SUA.
Compania a pierdut 130.000 de utilizatori din SUA în trimestrul al doilea, primul declin înregistrat pe piața americană de la separarea platformei de streaming de vechiul serviciu de livrări de DVD-uri, mutare ce a avut loc în 2011.
La nivel internațional, platforma a atras 2,8 milioane de abonați, cu puțin peste jumătate din cifra estimată de companie, care spera să câștige 5 milioane de utilizatori noi în trimestrul al doilea.
CITEȘTE ȘI Morgan Stanley: Lira sterlină va ajunge la paritate cu dolarul în situația unui Brexit fără acord"Netflix are un drum dificil înainte, în contextul intesificării competiției și retragerii de conținut popular", spune un analist al EMarketer, citat de Bloomberg.
Pe lângă problemele legate de conținut, potențialii abonați ai Netflix au fost ținuți la distanță și de scumpurea abonamentelor.
Îmbunătățirea ofertei de conținut în trimestrul actual ar putea însă ajuta compania să crească numărul de abonați.
În trimestrul al treilea, Netflix așteaptă 7 milioane de abonați noi, dintre care 6,2 milioane din zona internațională. Asta ar însemna că s-ar reveni pe o ușoară creștere și în Statele Unite.