Constructorul de automobile sportive Lamborghini se pregătește pentru sfârșitul modelelor echipate numai cu motoare pe combustie internă, precum este Aventador, urmând să își schimbe întreaga gamă de modele în hibride de tip plug-in, transmite Bloomberg.
Producătorul auto italian deținut de grupul german Volkswagen AG, și care oferă modele sportive precum Aventador, Huracan sau SUV-ul Urus, va dezvălui în 2023 primul său model de serie de tip hibrid plug-in, pentru ca începând din 2024 să își electrifice întreaga gamă de modele, scrie Agerpres.
Pentru acest an, Lamborghini și-a vândut deja aproape întreaga producție, după ce în 2021 a stabilit un nou record de livrări, a declarat directorul general Stephan Winkelmann. "Va fi ultima dată când oferim numai modele cu motoare pe combustie", a spus Winkelmann, adăugând că producătorul auto a avut un început de an 2022 foarte bun.
Lamborghini a alocat o sumă record de 1,5 miliarde de euro pentru trecerea la modele hibride de tip plug-in și intenționează ca în a doua jumătate a deceniului să ofere și primul său vehicul care va funcționa în întregime pe baterie. În timp ce alți constructori de supercaruri, precum Ferrari NV și Aston Martin, trebuie să realizeze un echilibru delicat între păstrarea identității mărcii și costul ridicat al tranziției la automobilele electrice, planurile pentru viitor ale celor de la Lamborghini sunt susținute de investițiile record anunțate de grupul mamă Volkswagen pentru noua tehnologie.
Constructorul italian lucrează în continuare la designul final al primului său automobil electric și înclină spre un model cu patru uși care să fie adecvat pentru a fi utilizat în viața de zi cu zi, a dezvăluit Winkelmann.
Potrivit unor informații prezentate deja investitorilor, Lamborghini ar urma să anunțe că în 2021 profitul său operațional s-a apropiat de 20%. Comparativ, rivalul Ferrari a anunțat pe primele nouă luni ale anului trecut un profit operațional de 25%. Cifrele finale pe întregul an 2021, care urmează a fi publicate în luna martie, ar trebui să fie "în limitele unui interval care va surprinde pe toată lumea. Va surprinde într-un sens pozitiv", a adăugat Stephan Winkelmann.
Guvernele din întreaga lume au început să propună diferite termene limită, precum 2030, pentru scoaterea din producție a automobilelor cu combustie internă, pentru a putea să își atingă obiectivele de mediu. Însă pentru producătorii de super-caruri abandonarea motoarelor cu combustie internă este atât o provocare tehnică cât și una emoțională. Zgomotul unui motor de 12 cilindri este o componentă crucială a mărcii Lamborghini, la fel ca și stilul agresiv al automobilelor produse de constructorul italian.