Retailerul grec de jucării și decorațiuni Jumbo continuă extinderea în România, deschizând astăzi magazinul din zona West Park a cartierului bucureștean Militari, mișcare planificată din toamna anului trecut.
Tot în octombrie, când și-a anunțat venirea în West Park, retailerul a anunțat că ia în calcul să împrumute până la 250 de milioane de euro printr-o emisiune de obligațiuni, în special pentru a finanța extinderea pe piața din România.
Noul magazin Jumbo are o suprafață de 11.460 de metri pătrați și crește suprafață închiriabilă a West Park Retail la aproape 86.000 de metri pătrați.
Acesta este primul magazin deschis de către Jumbo în zona de vest a Bucureștiului.
În vară, Profit.ro a anunțat că Jumbo vrea să deschidă în următorul an 3 hipermarketuri de jucării și decorațiuni în România, rețeaua de magazine operate pe piața românească urmând să crească la circa 25 de unități până în 2022, de la 9 magazine în prezent.
Jumbo este cel mai mare retailer grec listat la bursă și operează, în prezent, o rețea de 74 de magazine, din care 51 în Grecia, 5 în Cipru, 9 în Bulgaria și 9 în România.
Cum a anunțat astăzi Profit.ro, Jumbo a avut o creștere de 11% a profitului net în ultimul semestru al anului trecut, datorită vânzărilor în creștere rapidă din România și Bulgaria. Profitul net din perioada iulie-decembrie 2017 a ajuns la 90,4 milioane de euro, în creștere față de 81,4 milioane de euro în aceeași perioadă a 2016.
La nivel de grup, vânzarile pe șase luni au crescut cu 10,2%, ajungând la 443 milioane de euro, în timp ce veniturile din România și Bulgaria au crescut cu mai mult de 50%, respectiv cu 23%.
West Park Retail a fost dezvoltat de Liebrecht & wooD, un dezvoltator european cu operațiuni în Polonia, Rusia și România, unde a construit proiecte de birouri, comerciale și logistice cu o suprafață totală de aproape jumătate de milion de metri pătrați.
Din Liebrecht & wooD face parte și Fashion House Group.