HappyOrNot, startup-ul finlandez din spatele panourilor cu “emoticoane” prin care clienții pot evalua serviciile de care au avut parte, a primit o finațare de 14,5 milioane de dolari din partea unui grup de investitori, printre și compania de venture capital Northzone.
Dispozitivele HappyOrNot se găsesc și în unele magazine din România, cum ar fi Carrefour, și permit clienților să ofere un calificativ pe baza experienței avute, apăsând pe un buton.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Compania, fondată în 2009 de Heikki Väänänen și Ville Levaniemi, a strâns până acum peste jumătate de miliard de opinii de la clienți cu ajutorul terminalelor “Smiley”, care pot fi găsite, la nivel mondial, în diferite magazine, precum Lidl, Vodafone, Ikea sau Zara, dar și în spitale sau pe aeroporturi, printre care și Aeroprtul Henri Coandă din Otopeni.
CITEȘTE ȘI Un startup care folosește inteligența artificială împotriva știrilor false, fondat de un tânăr de 25 de ani, a primit o finanțare de 750.000 de dolari de la trei renumiți oameni de afaceri, contactați pe e-mailPrin serviciului HappyOrNot, managerii companiilor primesc, periodic, rapoarte statistice pe baza răspunsurilor clienților.
“HappyOrNor a fost inspirat de propriile mele frustrări provocate de faptul că nu puteam comunica cu retailerii despre experiențele mele, bune sau rele. Această comunicare le permite angajaților să fie apreciați pentru meritele lor și ajută companiile să-și îmbunătățească serviciile”, spune Heikki Väänänen, unul dintre fondatori.
Sistemele de evaluare create de compania finlandeză se găsesc, în prezent, în 117 țări. HappyOrNot colaborează cu peste 100 de companii care comercializează aceste sisteme.