PROFIT NEWS TV Antreprenor de România - Claudia Chirilescu, fondator Spoon: Pentru aceeași cifră de afaceri depunem un efort mai mare. Inteligența artificială este clar trendul

PROFIT NEWS TV Antreprenor de România - Claudia Chirilescu, fondator Spoon: Pentru aceeași cifră de afaceri depunem un efort mai mare. Inteligența artificială este clar trendul
scris 4 oct 2023

Segmentarea audienței și reducerea bugetelor de comunicare sunt principalele provocări pentru agențiile de publicitate în 2023, spune, la emisiunea Antreprenor de România de la PROFIT NEWS TV, Claudia Chirilescu, fondatoarea agenției de publicitate Spoon. Există însă și oportunități de creștere în actualul context economic dificil.

„Inflația și-a spus cuvântul și practic bugetele consumatorilor s-au redus. În momentul în care vânzările clienților noștri au fost afectate, acest aspect s-a repercutat în dimensiunea bugetelor de comunicare. Și sunt industrii care sunt afectate de reducerea consumului sau mai bine zis de reprioritizarea pe care consumatorul o are.

Urmărește-ne și pe Google News

Asta pentru noi înseamnă că pentru aceeași cifră de afaceri depunem un efort mai mare nu numai ca să gestionăm bugete care sunt mai mici, ci și ca să comunicăm cu o audiență care e segmentată. Ne confruntăm cu o multitudine de platforme digitale pe care consumatorul își petrece timpul. Încercăm în permanență să optimizăm costurile de conversie pe care le avem în fiecare campanie de comunicare”, spune aceasta.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Oportunitățile vin însă din zona de automatizare a proceselor existente în cadrul agențiilor de marketing și publicitate.

„Timpii noștri de agenție au crescut pentru a gestiona provocările de anul acesta și automatizarea e o soluție pentru a-i reduce și cumva pentru a găsi niște și soluții pentru niște procese care sunt repetitive și time consuming, astfel încât să eliberăm din timpul experților noștri pentru a se putea concentra pe analiză, pentru a fi la curent cu trendurile, pentru a găsi insight-uri și pentru a propune cele mai eficiente soluții.

Deci, practic, automatizăm procese care sunt mai facile și care nu presupun atât de multă valoare adăugată care să vină dinspre un senior cu experiență. Și eliberând acel timp putem să-l folosim în favoarea clientului pentru a aduce valoare unui proiect”, precizează Claudia Chirilescu, adăugând că inteligența artificială este clar trendul următorilor ani.

PROFIT NEWS TV Antreprenor de România – Mădălina Smochină, fondator TechBolide: Suntem în multe discuții de a ieși cu produsele și soluțiile noastre pe piața din Europa CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Antreprenor de România – Mădălina Smochină, fondator TechBolide: Suntem în multe discuții de a ieși cu produsele și soluțiile noastre pe piața din Europa

Despre piața de marketing și publicitate, ea afirmă că este „sub egida unei precauții”, care se vede în deciziile pe care le iau oamenii care dau direcție businessurilor.

„Sunt mai atenți în ceea ce privește investițiile pe care le fac și, de asemenea, așteaptă rezultate. Cu fiecare buget pe care îl investesc așteaptă rezultate. Și este un focus crescut pe vânzări. Pentru noi asta se traduce în foarte multe campanii de performance, în care urmărim KPI de conversie, ne uităm la costul cu care aducem un client și la valoarea acelui client din perspectiva customer lifetime value, adică cât de valoros este el pentru businessul respectiv pe termen scurt, mediu și lung. Câte tranzacții va face, cât de loial este brandului, cât de des va cumpăra și ce servicii putem să vindem colateral celui care a cumpărat inițial”, mai spune fondatoarea Spoon.

Focusul agențiilor de marketing, continuă ea, ar trebui să fie pe nevoile consumatorilor, mai ales că inflația a afectat puterea de cumpărare a acestora, ei devenind mai atenți la preț.

„De asemenea, consumatorul s-a întors în magazine, vrea acum să aibă experiența din offline, vrea ca brandul respectiv să-i ofere o experiență. În același timp, nu va face tranzacția la un alt cost decât la cel mai mic cost pe care el l-a identificat în online. Prin urmare, cred că anul acesta noi ca oamenii de comunicare și brandurile ca advertiseri trebuie să fim centrați pe crearea de brand engagement și de brand loyalty în spațiul de retail, dar să fim pregătiți ca tranzacția să se facă în cel mai convenabil punct pentru consumator. Iar acest punct poate să fie un marketplace, site-ul propriu sau, de ce nu, OLX”, mai spune aceasta.

viewscnt
Afla mai multe despre
claudia chirilescu
spoon