Lansat în anul 2012, startup-ul Zevo Tech a creat o tehnologie de recunoaștere vocală, care se axează în principal zona de call-centere.
„Am înființat Zevo Tech în 2012 după o serie de discuții cu companii din monitorizare media, ce doreau să transcrie automat materiale radio și TV. Din păcate nu s-a ajuns atunci la o relație comercială. Nici tehnologia și nici piața nu erau suficient de pregătite la momentul respectiv.
Zevo a ajuns să aibă primii clienții în 2019, după ce atât tehnologia, cât și piața s-au maturizat. Am început activitatea comercială cu proiecte de consultanță, ne-am autofinanțat pentru a dezvolta propriile soluții de transcriere, de generare de vorbire, de recunoașterea vorbitorului și recunoașterea emoțiilor din vorbire”, spune, la emisiunea Antreprenor de România de la PROFIT NEWS TV, Horia Cucu, co-fondator Zevo Tech.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Soluțiile dezvoltate de startup se adresează companiilor din domeniul de call-center, medical, telecom, media, dar și administrațiilor publice.
„Provocarea principală pentru noi este că ajungem destul de greu la clientul final. O parte din soluțiile pe care le dezvoltăm sunt integrabile în alte soluții mai mari și practic clienții finali sunt de fapt clienții clienților noștri. Astfel, depindem în mod direct de aparatul de vânzare al integratorilor.
În cazul în care acesta funcționează bine soluțiile respective ajung în piață. Dacă lucrurile scârțâie la integratori, atunci și noi avem probleme de creștere. Și atunci, în acest context, am decis ca pe alte verticale să dezvoltăm în paralel produse proprii cu care să abordăm direct clienții finali. Și aici apar alte provocări ce țin de alegerea și implementarea celor mai bune strategii de marketing, de vânzări. Nu e simplu”, mai spune acesta, adăugând că pe partea de marketing pentru Zevo a funcționat foarte bine materialele de tipul key study care prezintă problemele specifice unui anumit domeniu, soluțiile pe care compania le-a implementat și rezultatele obținute.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Antreprenor de România – Alexandru Manea, co-fondator ELEC: Creșterea costurilor de finanțare și accesul greu la capital e o problemă. Compania a strâns deja 200.000 euro din 500.000 euro„Astfel de materiale trezesc interesul clientului final care recunoaște problemele cu care se confruntă și el și află că există soluții inovative pe care le-ar putea implementa. Iar atunci are o motivație mult mai puternică să cumpere. De asemenea, am observat că sunt foarte utile prezentările la conferințe specifice pentru diferite domenii”, precizează Horia Cucu.
Zevo Tech are printre clienți companii precum Orange și EY.
„Este o piață foarte competitivă și cred că aici contează foarte mult calitatea produselor și poate spectrul mai larg sau mai îngust al produselor despre care vorbești. Cel mai important eveniment care a marcat anul 2023 și care influențează în mod fundamental și verticala noastră este succesul modelelor de limbă de dimensiuni mari, precum ChatGPT”, afirmă antreprenorul.