Pentru piața de retail alimentar, următorii 10 ani vor fi marcați de trei tendințe majore: tehnologizarea, digitalizarea și sustenabilitatea, spune, pentru Profit.ro, Marco Hößl, CEO Kaufland România, unul dintre cei mai mari retaileri alimentari prezenți pe piața locală, care a ajuns la afaceri de 18,3 miliarde de lei în 2023, ultimul an pentru care există date financiare disponibile.
În 2025, Profit.ro împlinește 10 ani de la lansare.
“Aceste direcții vor rămâne și în centrul activității Kaufland. Tehnologizarea ne va ajuta să eficientizăm activitatea: de la construcția de magazine, procesele logistice de distribuție a produselor și până la modul în care ne facem cumpărăturile.
Digitalizarea va contribui la optimizarea resurselor financiare și de timp dar și la îmbunătățirea comunicării și planificării.
Sustenabilitatea va trebui să reprezinte liantul între acestea, iar provocarea majoră va veni din a găsi mixul care să contribuie în același timp la creșterea businessului într-un mod responsabil”, spune CEO-ul Kaufland România, care vede tehnologizarea ca fiind un proces complex, care integrează un e-commerce performant.
Digitalizarea nu mai este doar un obiectiv, adaugă el, ci un atu strategic care pregătește compania pentru viitor.
“Aceasta va schimba modul în care clienții interacționează cu noi. În acest sens, vom investi în tehnologii care simplifică și personalizează experiența de cumpărături, de la inteligența artificială pentru gestionarea stocurilor și ofertelor adaptate, la IoT pentru optimizarea consumului energetic în magazine, totul este gândit pentru a crea interacțiuni mai simple, rapide și eficiente”, precizează acesta.

Kaufland, parte din grupul german Schwarz, are și cea mai mare rețea de hipermarketuri din România, ajungând la 188 de magazine la nível național.
“O realitate pe care o putem observa deja este că sustenabilitatea a devenit un criteriu în deciziile de cumpărare. În plus, reglementările europene vor determina companiile să adopte strategii ferme și obiective măsurabile în ceea privește politicile de sustenabilitate.
Ne-am propus să abordăm inteligent consumul de resurse prin extinderea rețelei de stații de încărcare pentru vehicule electrice și instalarea de panouri fotovoltaice în tot mai multe magazine, reducându-ne astfel amprenta de carbon și continuarea dezvoltării infrastructurii de colectare.
Toate magazinele noi beneficiază de un sistem eficient din punct de vedere energetic. Mai exact, încălzirea se realizează prin intermediul pompelor de căldură și unei așa-numite instalații de refrigerare și climatizare”, precizează acesta.
Din cele 188 de magazine Kaufland, 95 sunt echipate deja cu panouri fotovoltaice.
“Pe termen lung, Kaufland vizează neutralitatea climatică până în 2050, conform standardelor internaționale. Pentru noi, sustenabilitatea nu este doar o direcție strategică, ci o investiție esențială în viitor.
Ceea ce construim este un business adaptabil, flexibil și rezilient, aliniat cu nevoile societății. Această abordare ne permite să creștem susținut, de la an la an, și să contribuim la dezvoltarea comunităților prin locuri de muncă create, proiecte de responsabilitate socială și inițiative dedicate protejării mediului”, mai spune Marco Hößl, adăugând că de la 6,6 milioane de euro alocați proiectelor de responsabilitate socială în 2018, compania a ajuns în 2023 la aproape 10 milioane de euro.

“Am susținut și implementat peste 100 de proiecte alături de ONG-uri din țară și nu ne oprim aici. Vom continua să investim în inițiative care aduc un impact real pentru comunitate”, afirmă CEO-ul.
Până în 2030, compania vrea să reducă cu cu 50% risipa alimentară din magazinele sale.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.550 de magazine în 8 țări, peste 155.000 de angajați și o rețea de 188 de magazine în România.