Afacerile companiei Leroy Merlin, unul dintre cei mai mari retaileri de bricolaj din România, cu o rețea extinsă de 22 de magazine în 16 orașe din țară, au crescut exponențial în ultimii 10 ani, de aproape 50 de ori.
În 2025, Profit.ro împlinește 10 ani de la lansare.
Dacă în 2014 cifra de afaceri a companiei era de circa 62,6 milioane de lei, în 2023 rulajul Leroy Merlin a depășit pragul de 3 miliarde de lei.
Cea mai mare creștere a cifrei de afaceri a înregistrat-o în 2015, de 386,27%, când de la 62,6 milioane de lei a depășit pragul de 300 milioane de lei.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Bătăliile arbitrale cu ″regenerabilii″: România obține și o victorie, după înfrângerea de anul trecut. Scapă de despăgubiri de peste un sfert de miliard de euroȘi în următorul an, 2016, Leroy Merlin a consemnat o evoluție spectaculoasă, depășind pentru prima dată borna de 1 miliard de lei cifră de afaceri, o creștere de 231,34% față de anul precedent.
În fiecare an însă din ultimii 10, retailerul și-a majorat constant cifra de afaceri, consolidându-și astfel poziția pe piață.
În total, în ultimul deceniu, Leroy Merlin a avut vânzări de 16.9 miliarde de lei.
În ceea ce privește profitabilitatea companiei, în 2021 și 2022 Leroy Merlin, parte a Grupului ADEO din Franța, a înregistrat cel mai mare profit din ultimul deceniu, de 214,6 milioane de lei, respectiv 270,7 milioane de lei.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Chinezii de la Haier Tech închid fabrica din Prahova, toți angajații vor fi disponibilizați. Ajutor de stat anulat. Anterior au fost sute de concedieriÎn 2023, profitul net al retailerului a înregistrat o scădere de 41%.
Cea mai mare creștere a profitului net a fost consemnată în 2019, de 279,5%, ajungând la 167 milioane de lei, de la 44 milioane lei în 2018.
Doar în doi ani din ultimii zece, compania a consemnat pierderi, în 2014 și în 2016.
În 2023, Leroy Melin a ajuns la peste 3.000 de angajați, număr, de asemenea, în creștere în ultimii ani.
CITEȘTE ȘI GRAFIC România a pierdut 900.000 de oameni în 10 ani: Cea mai mică natalitate din ultima sută de ani. Mulți sunt bătrâni și bolnavi. Populația activă moare în accidente. Migrația aduce echilibru. Efectele pandemiei COVID-19Mathieu Bauduin, CEO al Leroy Merlin România, spune, pentru Profit.ro, că ultimii 10 ani au fost o perioadă de transformare semnificativă pentru companie, care a investit constant în extindere rețelei de magazine, în sustenabilitate și în construirea unor relații solide cu clienții săi.
“Am deschis 22 de magazine în România, consolidându-ne astfel prezența și asigurându-ne că oferim soluții accesibile și de calitate pentru toți cei care își doresc să își amenajeze locuințele.
Strategia noastră de a oferi „prețuri mici în fiecare zi” ne-a permis să devenim alegerea preferată a multor români care caută produse de calitate la costuri accesibile.
În paralel, am investit în oameni, prin programe de formare și dezvoltare, dar și prin inițiative de implicare comunitară, precum atelierele DIY, care au fost o sursă de inspirație și învățătură pentru numeroși clienți”, spune acesta.
CITEȘTE ȘI Ministrul Finanțelor, despre taxele în următorii 10 aniȘi angajamentul companiei față de mediu a fost unul constant, instalând panouri fotovoltaice pe clădirile sale și promovând produse ecologice, ca parte din responsabilitatea sa față de planetă.
“Această echilibrare între creșterea economică, sustenabilitatea mediului și satisfacția clienților ne-a ghidat pe parcursul acestor ani”, precizează CEO-ul Leroy Merlin.
“Cei 10 ani reprezintă, înainte de toate, o aventură umană, plină de pasiune, dedicată echipelor noastre, a clienților și a partenerilor noștri.
Privind spre viitor, suntem dedicați misiunii noastre de a construi „case fericite” alături de clienții noștri, continuând să investim în soluții inovative și să fim un partener de încredere pentru fiecare proiect.
Rămânem angajați să democratizăm produsele și serviciile noastre, continuând totodată să inovăm în România. Avem încredere că ceea ce am realizat până acum este doar începutul unui drum și mai ambițios, unul în care vom crește împreună cu cei care aleg să ne fie alături”, completează acesta.
În următorii 10 ani, adaugă el, viziunea Leroy Merlin este de a continua să crească și să se adaptăm la un sector de bricolaj aflat într-o permanentă schimbare.
“Ne propunem să deschidem noi magazine în locații strategice, pentru a fi mai aproape de clienții noștri și pentru a le oferi o experiență de cumpărare excelentă, indiferent de locul în care se află. Acesta este doar un pas în drumul nostru de expansiune sustenabilă, în care ne dorim să fim mai accesibili și mai relevanți pentru comunitățile pe care le servim”, subliniază acesta.
CITEȘTE ȘI Dulcinella deschide o nouă fabrică în România. Plan ambițios de afaceriSuccesul companiei se bazează și pe investiția în oameni, astfel că, și în următorul deceniu, Leroy Merlin va continua să susțină dezvoltarea echipelor sale prin programe de formare și perfecționare.
“Sunt convins că o echipă bine pregătită și motivată este cheia succesului pe termen lung”, punctează Mathieu Bauduin.
Și digitalizarea va juca un rol central în evoluția companiei, mai adaugă el. Așadar, Leroy Merlin își va concentra atenția și către integrarea de noi tehnologii pentru a facilita o experiență de cumpărare mai rapidă și mai personalizată.
“Automatizarea proceselor interne va contribui la eficientizarea operațiunilor, iar aceste măsuri vor garanta că rămânem competitivi într-un peisaj dinamic”, precizează CEO-ul Leroy Merlin.
“În plus, angajamentul nostru față de sustenabilitate este mai puternic ca niciodată. Continuăm să investim în soluții ecologice, să promovăm produse responsabile cu mediul și să implementăm surse de energie regenerabilă în operațiunile noastre. Este esențial să contribuim la un viitor mai verde, iar acest lucru se reflectă în fiecare decizie pe care o luăm”, completează Mathieu Bauduin, care consideră că, prin aceste direcții strategice, Leroy Merlin va continua să fie un partener de încredere pentru clienți și o companie responsabilă, care răspunde nevoilor pieței, dar și ale mediului înconjurător.
CITEȘTE ȘI Papa Francisc, debut pe TikTok“Privim spre viitor cu optimism, pregătiți să facem față provocărilor și să construim un viitor sustenabil și prosper pentru toți”, adaugă acesta.
“Bricolajul este o piață dinamică, în continuă schimbare, cu mult potențial în România, cu atât mai mult în contextul nevoilor de eficiență energetică și soluții sustenabile pentru case. Clienții pun tot mai mult accent pe renovarea energetică și îmbunătățirea locuințelor, în contextul nivelului scăzut de eficiență energetică al majorității caselor din România.
Prin urmare, cererea pentru astfel de soluții și produse destinate amenajării locuinței și proiectelor DIY este și va continua să fie în creștere, iar Leroy Merlin și-a asumat promisiunea de a facilita accesul clienților la produse pentru case fericite, indiferent de bugetul pe care îl au la dispoziție”, afirmă el.