“Am crescut foarte mult în această perioadă. Am fost și suntem într-o piață emergentă, astfel că lucrurile au o dinamică mult mai mare față de ce se întâmplă în Europa, unde creșterile nu sunt atât de mari. Se mai nivelează și la noi, pentru că ne dezvoltăm și asta este foarte bine, începem să fim o piață care chiar contează la nivel european”, a declarat pentru Profit.ro Sergiu Iordache, managing director DSV Road.
Managerul remarcă o creștere a gradului de incertitudine în acești 10 ani.
“Deși ne plângeam de legislație, de schimbările dese de legislație fiscală, acum – fiind conectați mult cu evoluția pieței globale – toate lucrurile astea și dinamica lor... ce se întâmplă anul ăsta, anul viitor, politicul care influențează atât de mult, poziționarea marilor puteri, războiul din Ucraina... Este mult mai imprevizibil”, afirmă Iordache.
 Pentru următorii ani, managerul DSV Road evidențiază două tendințe: o prezență tot mai semnificativă a inteligenței artificiale și menținerea nevoii de dezvoltare a infrastructurii de transport.
În 2015, DSV era prezent în România prin compania DSV Solutions, care raporta atunci afaceri de aproape 200 milioane lei (44,5 milioane euro). Ulterior, activitatea a fost reorganizată, astfel încât în prezent există 3 entități juridice distincte: DSV Road (rutier), DSV Air & Sea (aerian și maritime) și DSV Solutions (logistică), care au avut anul trecut o cifră de afaceri cumulată de aproape 150 de milioane de euro.
Rezultatele au fost superioare celor din 2023, dar ritmul de creștere a încetinit după primii ani de după criza COVID.
Piața românească a transporturilor ar putea înregistra o scădere anul acesta, prima din perioada post-COVID, pentru că resimte efectele incertitudinii cu care se confruntă investitorii la nivel global, spune Sergiu Iordache.
România este una dintre cele mai importante piețe din regiune pentru grupul danez DSV, prezent local de aproape 30 de ani.
DSV se pregătește să devină cel mai mare transportator de mărfuri din lume: În septembrie 2024, grupul danez a anunțat că a semnat un acord de 14,3 miliarde de euro (15,85 miliarde de dolari) pentru achiziționarea diviziei de logistică Schenker a Deutsche Bahn AG, prezentă și în România.
Preluarea Schenker de către DSV este cea mai costisitoare achiziție a unei firme daneze.
 Conform datelor companiei de brokeraj Sydbank, în urma tranzacției, DSV devine cea mai mare companie de transport și logistică din lume, depășind grupul elvețian Kuehne und Nagel, atât în privința veniturilor, cât și a volumului de marfă.
Entitatea combinată va avea venituri de 43,5 miliarde dolari, pe baza rezultatelor financiare din 2023, și aproximativ 147.000 de angajați în peste 90 de țări.














