VIDEO PROFIT NEWS TV Marius Motofei, Business Operations & Public Sector Director, Vodafone România: Digitalizarea nu este doar un instrument, ci o strategie. Orchestrarea este cheia pentru a ajunge la succes

VIDEO PROFIT NEWS TV Marius Motofei, Business Operations & Public Sector Director, Vodafone România: Digitalizarea nu este doar un instrument, ci o strategie. Orchestrarea este cheia pentru a ajunge la succes
Andreea Guţu
Andreea Guţu
scris 19 ian 2022

În contextul actual, în care revoluția tehnologică este tot mai pronunțată și are potențialul de a crea schimbări majore, benefice, atât pentru mediul public, cât și pentru cel privat, România este încă în urmă în ceea ce privește digitalizarea.

„România este la un procent destul de scăzut la încrederea pe care companiile și decidenții o au în aportul digitalizării, doar 60% dintre aceștia consideră că digitalizarea le aduce cu adevărat valoarea.  În afara de aspectul de îîncredere ar trebui să ne uitam la unde este România conform indexului DESI. Suntem, din nefericire, foarte jos. Ultimii în Europa. Iar cu privire la integrarea cu adevărat a tehnologiei digitale suntem tot ultimii din Europa”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Marius Motofei, Business Operations & Public Sector Director, Vodafone România, care consideră că sunt aspecte ce pot fi îmbunătățite, iar pașii ar fi destul de simpli. 

Însă, cel mai important aspect este ca atât mediul public, cât și cel privat să înțeleagă cum creșterea României în indexul DESI ar aduce valoare în economie. 

Urmărește-ne și pe Google News
PROFIT NEWS TV Rarisim printre startup-uri. Business-ul StartCo preferă să se finanțeze din veniturile generate, în loc să apeleze la clasicii investitori CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Rarisim printre startup-uri. Business-ul StartCo preferă să se finanțeze din veniturile generate, în loc să apeleze la clasicii investitori

„Dacă noi trecem de la 32-33 unde suntem acum spre 90 înseamnă un impact în PIB de 20%. Dacă luăm PIB-ul României de anul trecut sunt 44 de miliarde de euro. Bugetul sănătății anul trecut a fost cred de 3,4-3,5 miliarde de euro. Înseamnă că am putea să facem de mai bine de zece ori acest buget al sănătății sau să investim în alte zone”, explică acesta.

Pentru mediul public, digitalizarea ar aduce în primul rând o viață mai bună tuturor cetățenilor, dar și beneficii economice majore. 

„O economie probabil de peste 30% în ceea ce înseamnă costurile pe care statul le are la momentul ăsta, o fluidizare a proceselor și pentru oamenii care lucrează în instituțiile publice un mediu de muncă mai plăcut și probabil o dezvoltare persoanală, pe care fiecare dintre ei o pot aprecia”, adaugă Marius Motofei. 

PROFIT NEWS TV Ovidiu Neag, co-fondator Penman.ro: Vrem să atragem finanțare de minimum 200.000 de euro pentru dezvoltarea produsului și alți 500.000 de euro pentru scalarea la nivel internațional CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Ovidiu Neag, co-fondator Penman.ro: Vrem să atragem finanțare de minimum 200.000 de euro pentru dezvoltarea produsului și alți 500.000 de euro pentru scalarea la nivel internațional

De cealaltă parte, pentru zona privată, acesta consideră că implementarea digitalizării este mai simplă, pașii sunt mai simpli, neffind nevoie de atât de multă interoperabilitate precum în cazul instituțiilor publice. 

„Pentru companii automatizarea și viteza de reacție la schimbări este aportul minunat pe care digitalizarea îl aduce și reziliența, de care companiile din România nu au avut parte în perioada pandemică. (...) Atunci când trecem spre o implementare cu adevărat în cadrul unei companii, trebuie ca toate funcțiunile să fie aliniate. Nu poți să faci digitalizare doar într-un departament. Trebuie să pui la masă toate funcțiunile și toate procesele cap-coadă”, mai spune Marius Motofei.

Potrivit acestuia, orechestrarea digitalizării este elementul cheie pentru a ajunge la succes. Mai exact, digitalizarea nu poate fi realizată în izolare, doar pentru o anumită industrie.  

VIDEO PROFIT NEWS TV Marius Motofei, Business Operations & Public Sector Director, Vodafone România: Digitalizarea nu este doar un instrument, ci o strategie. Orchestrarea este cheia pentru a ajunge la succes

„Dacă ne uităm la agricultură, realizând o investiție acolo, dacă nu ai aliniate și transporturile și logistica, atunci impactul nu este suficient. La fel se întâmplă și cu zona de utilități. Acestea trei le consider industrii conexe care ar trebui să facă cel mai repede în următoarea perioadă pasul spre digitalizare, pentru că impactul e rapid, imediat”, subliniază el.

Principala prioritate în perioada imediat următoare este mediatizarea conceptului de digitalizare, acesta nefiind înțeles în deplinătatea lui. 

„Și să ne uităm cu adevărat la beneficiile pe care le poate avea spre exemplu pentru companiile mici și mijlocii, care sunt cele mai agile, care acoperă undeva la peste 60% din forța de muncă a României și aceste companii din nefericire nu au o educație”, atrage atenția Marius Motofei.

PROFIT NEWS TV Oana Botolan Datki, Managing Partner Consulteam: România nu mai este o piață ieftină. Salariile din IT au ajuns la un nivel extrem de comparabil cu țările din vestul Europei CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Oana Botolan Datki, Managing Partner Consulteam: România nu mai este o piață ieftină. Salariile din IT au ajuns la un nivel extrem de comparabil cu țările din vestul Europei

De altfel, Vodafone România a început deja un proiect de digitalizare care facilitează accesul companiilor la fondurile europene. 

„Proiectul vine în contextul PNRR, care înseamnă accesul la o pagină web în care îți introduci niște informații, ești validat conform informațiilor că ești eligibil, că poți atrage fonduri europene, după care ești susținut de o echipă mixtă de consultanți tehnici și de fonduri europene pentru a ajunge în final la depunerea cu succes a unei documentații și atragerea de fonduri. Cred că le va ajuta foarte mult pe aceste companii mici și mijlocii”, mai explică Marius Motofei. 

„Cel mai important lucru este să gândească digitalizarea într-un context de remodelare al businessului. Digitalizarea nu este doar un instrument, este o strategie. O regândire a întregului proces în organizare și o readucere la masă a stakeholderilor reprezentanți în ecosistemul în care tu funcționezi”, concluzionează acesta.

viewscnt
Afla mai multe despre
vodafone romania
marius motofei
digitalizarea companiilor
digitalizarea statului
digitalizarea româniei