Actul de identitate și dovada plății amenzii de circulație se pot trimite, scanate, pe adresa de e-mail a fiecărui inspectorat de poliție județean, precum și a Poliției Capitalei, anunță IGPR. Poliția aplică astfel prevederile ordonanței 41 din 2016, care stabiliește măsuri de simplificare la nivelul administrației publice centrale.
"Atât copia actului de identitate, necesară obținerii unor documente de la poliție (cazier judiciar, avize, atestate etc.), cât și dovada plății amenzii de circulație se pot trimite, scanate, pe adresa de mail a fiecărui inspectorat de poliție județean, precum și a Poliției Capitalei", potrivit IGPR.
Polițiștii precizează că pe site-ul www.politiaromana.ro la secțiunea Poliția Română/Unități teritoriale, pot fi găsite legăturile către unitățile teritoriale de poliție.
"Astfel, pentru a nu mai apela la serviciile poștale sau pentru a nu vă mai deplasa la unitatea de poliție, trebuie să transmiteți dovada plății amenzii la e-mailul unității teritoriale din care face parte agentul constatator care v-a sancționat", precizează IGPR.
De asemenea, nu mai este nevoie de copie a cărții de identitate pentru a obține documente eliberate de poliție.
"Este suficient să transmiteți copia scanată a documentului de identitate pe e-mailul inspectoratului de poliție județean sau al Direcției Generale de Poliție a Municipiului București", adaugă polițiștii.
IGPR amintește că, pentru obținerea certificatului de cazier judiciar, nu se mai solicită timbrul fiscal în valoare de doi lei.
"Certificatul de cazier judiciar se eliberează, de regulă, pe loc, sau în cel mult trei zile de la data solicitării, în situațiile în care cererea este depusă în România", mai spun polițiștii.