Grupul de lucru interministerial care se ocupă de realizarea unei formule de calcul pentru taxa auto va prezenta o variantă finală până la sfârșitul anului, susține ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu. Ea a precizat că formula de calcul trebuie să fie realizată în așa fel încât să nu mai fie contestată, iar cel care poluează să fie penalizat.
„Nu vom vorbi de nicio taxă de mediu. Ce vreau să spun în schimb este că nu vreau să se repete greșeala, vreau ca formula de calcul la care lucrează grupul de lucru formată din reprezentanții Ministerului Mediului, reprezentanții Fondului de Mediu, ai Ministerului Transorturilor, ai Ministerului de Finanțe, să fie o formulă care să nu mai poată fi contestată, atacată, care să stea în picioare, astfel încât, într-adevăr, cel care poluează să fie cel care să plătească o penalitate. Am promis că, până la sfârșitul acestui an, grupul de lucru să-și încheie activitatea și să prezinte exact formula pe care trebuie să o impunem pentru perioada următoare. În paralel, până atunci, avem grijă să facem prevenție prin lansarea unor proiecte de prevenire a poluării”, a declarat joi Grațiela Gavrilescu într-o conferință de presă cu ocazia prezentării bilanțului la șase luni de mandat, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Taxa auto pentru autovehicule a fost introdusă în ianuarie 2007, ea calculându-se în funcție de vechimea mașinii, tipul de catalizator și capacitatea cilindrică a mașinii. Taxa a fost modificată doi ani mai târziu de către Guvern, valoarea ei fiind scăzută, pentru ca din ianuarie 2012 să fie suspendată până la finalul anului, iar cei care plătiseră deja urmau să își recupereze banii.
În martie 2013 a intrat în vigoare timbrul de mediu, iar taxa s-a calculat doar pe baza emisiilor de CO2, scrise în cartea de identitate a mașinii. La începutul lui 2017, timbrul de mediu a fost eliminat împreună cu celelalte 101 de taxe nefiscale.