Guvernul a eliminat, printr-o ordonanță de urgență, pentru microîntreprinderile cu mai puțin de 9 angajați obligativitatea întocmirii fișei postului și a regulamentului intern, conform declarațiilor ministrului Muncii, Raluca Turcan.
Potrivit ministrului Muncii, fișa postului și regulamentul intern vor fi disponibile angajaților doar la cererea expresă a acestora din urmă.
Măsurile au fost propuse de Ministerul Muncii cu scopul declarat de a simplifica activitatea microîntreprinderilor cu mai puțin de nouă angajați, dar potrivit unui punct de vedere argumentat al Uniunii Naționale a Experților în Legislația Muncii (UNELM), transmis conducerii Ministerului Muncii și analizat de Profit.ro, înlocuirea fișei postului și a regulamentului intern cu comunicări verbale va supune micul întreprinzător unor riscuri foarte mari în cazul în care ajunge în instanță într-un conflict de muncă cu un salariat.
Angajatorul nu va putea demonstra abaterile angajatului, iar ITM la controale va trebui să ia decizii fără repere concrete, singurul argument fiind cuvântul angajatului împotriva cuvântului angajatorului.
De asemenea, s-ar ajunge și la alte situații, cum ar fi, de exemplu la medicina muncii, unde medicul trebuie să constate dacă o persoană este aptă sau nu pentru îndeplinirea atribuțiilor prevăzute acum de fișa postului. În cazul în care comunicarea acestora se face verbal între angajator și angajat, medicul nu are la ce se raporta.
PROIECTUL ORDONANȚEI DE URGENȚĂ, AȘA CUM A FOST SUPUS AVIZĂRII, POATE FI CONSULTAT AICI