Guvernul are în vedere modificarea legislației privind construcțiile, astfel încât să poată recepționa loturi sau segmente ale lucărilor de infrastructură, chiar dacă fac obiectul unui singur contract nefinalizat în întregime. În plus, Executivul are în vedere modificarea Codului Fiscal astfel încât constructorul unei lucrări publice să nu mai plătească TVA la facturare, ci în momentul achitării facturii de autoritatea publică beneficiară.
De ce este important: Potrivit legislației în vigoare, lucrările de construcții autorizate se consideră finalizate dacă s-au realizat toate elementele prevăzute în autorizație și dacă s-a efectuat recepția la terminarea lucrărilor.
Mai este important de știut: Legislația prevede doar posibilitatea recepționării ca fiind terminate lucrări executate în baza unor contracte de execuție diferite, dar având ca obiect lucrări autorizate prin aceeași autorizație de construire.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Guvernul consideră, însă, acum, că reglementările actuale în domeniul construcțiilor, cu referire atât la calitatea acestora cât și la autorizarea lucrărilor de construcții, nu acoperă toate situațiile întâlnite în implementarea proiectelor de infrastructură de transportde interes național.
Prin urmare, guvernanții au elaborat un poricet de ordonanță de urgență pentru modificarea cadrului legal astfel încât să se poată recepționa ca fiind terminate loturi, secțiuni, sectoare sau obiecte de lucrări incluse în autorizația de construire, prevăzute într-un contract sau în contracte de execuție diferite, în situația în care acestea pot fi utilizate separat, conform destinației lor.
”În cazul în care promovarea modificărilor/completărilor actelor normative sub forma inițiativei legislative propuse nu vor fi adoptate şi nu vor intra în vigoare în cel mai scurt termen această situație ar determina întârzierea în mod considerabil a programelorde lucrări de realizare a proiectelor de infrastructură transeuropeană de transport, respectiv implementarea proiectelor privind sectoarele situate pe teritoriul României din coridoarele europene de transport”, susține Executivul în actul pregătit.
Potrivit sursei citate, prin Programul Operațional Infrastructură Mare au fost alocate sume importante pentru implementarea proiectelor de infrastructură de transport, astfel încât, neadoptarea proiectului ar determina pierderi estimate la aproximativ 6,8 miliarde euro.
CITEȘTE ȘI Guvernul promite ca în 2023, cel mai târziu, să fie livrată autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov. Proiectul va costa 1,36 miliarde euroSurse guvernamentale oficiale au declarat pentru Profit.ro că, în vederea finalizării mai rapide a lucrărilor publice de infrastructură, Executivul are în vedere și modificarea Codului Fiscal.
Guvernul are în vederea prevederea posibilității pentru antreprenorul unei lucrări publice de a nu plăti TVA la facturare, ci exclusiv în momentul achitării sumei facturate de către autoritățile publice beneficiare.
”În acest mod, se vor putea recepționa anumite lucrări de infrastructură, constructorul urmând să poată continua la alte segmente ale proiectului sau la alte investiții”, au precizat sursele menționate.
Conform acestora, Ministerul Finanțelor are în vedere elaborarea unui proiect de lege privind modificarea Codului Fiscal, în vederea aprobării acestuia până la finele anului de către Parlament. Totodată, în cazul unor solicitări din partea ministerelor, Guvernul ar putea aduce mai repede modificări ale prevederilor fiscale și prin ordonanță de urgență.