eFactura a fost lansat pentru companii și autoritățile publice. În scurt timp va fi extins și pentru operațiunile comerciale exclusiv private

eFactura a fost lansat pentru companii și autoritățile publice. În scurt timp va fi extins și pentru operațiunile comerciale exclusiv private
scris 11 nov 2021

Sistemul RO e-Factura este disponibil de astăzi, 11 noiembrie, pentru relația între companii și autoritățile publice, iar în scurt timp va fi disponibil și pentru operațiunile comerciale exclusiv private. RO e-Factura este un sistem care permite 100% monitorizarea, analizarea și compararea costurilor pentru achizițiile publice, în timp real. În prezent opțional, sistemul eFactură va deveni obligatoriu pentru toate achizițiile publice realizate în România, după o perioadă de acomodare cu lucru în platforma Ro e-Factura.

De asemenea, Ro e-Facturare va deveni instrumentul exclusiv pentru facturare începând, cel mai probabil, din 2023, potrivit Ministerului Finanțelor.

Urmărește-ne și pe Google News
Cum îți aduci afacerea în online CITEȘTE ȘI Cum îți aduci afacerea în online

Guvernul a adoptat, la începutul lunii octombrie, ordonanța de urgență privind sistemul electronic de facturare e-Factură. Lansarea proiectului a fost amânată în mai multe rânduri.

Sistemul e-Factură este, în prezent, opțional inclusiv în relația dintre firme și instituții ale statului, cu precizarea că dacă firma emite factură electronică, autoritatea statului este obligată să o primească.

Securizarea muncii de la distanță CITEȘTE ȘI Securizarea muncii de la distanță

"Locul facturii pe hârtie rãmâne doar în arhive. Ministerul Finanțelor pune la dispoziție sistemul de facturare electronicã ce permite încãrcarea, stocarea și descãrcarea facturilor. Un pas important pentru transformarea digitalã a relației dintre antreprenor și stat, și un salt uriaș pentru transparentizarea achizițiilor publice din România, RO e-Factura este sistemul care permite 100% monitorizarea, analizarea și compararea costurilor pentru achizițiile publice, în timp real. Ministerul Finanțelor anunțã operaționalizarea deplinã a sistemului RO e-Factura începând de joi, 11 noiembrie, pentru relația între companii și autoritãțile publice, iar în scurt timp va fi disponibil și pentru operațiunile comerciale exclusiv private", potrivit unui comunicat al Finanțelor.

"Sistemul RO e-Factura pus la dispoziție de Ministerul Finanțelor este catalizatorul schimbãrii paradigmei din administrația publicã. Transparentizarea cheltuirii banilor publici și digitalizarea interacțiunii mediul privat – stat sunt obiective asumate încã de când am preluat mandatul, iar implementarea sistemului este dovada cã le îndeplinim", a declarat ministrul Finanțelor, Dan Vîlceanu.

Pe pagina web a Ministerului Finanțelor a fost dezvoltatã o secțiune specialã dedicatã Ro e-Factura, care poate fi accesatã și direct, pe adresa http://efactura.mfinante.gov.ro/. Autoritãțile publice și contribuabilii au la dispoziție atât cadrul legal, cât și informații tehnice privind utilizarea sistemului. Platforma de informare cuprinde documentație separatã atât privind sistemul național privind factura electronicã Ro e-Factura pentru instituții publice, cât și prezentarea serviciilor web pentru sistemul național de plãți privind factura electronicã disponibilã pentru toate persoanele juridice. Secțiunea cuprinde și un tuturial video cu toți pași care trebuie urmați. Întrebãri suplimentare pot fi transmise prin intermediul formularului de contact de pe portalul www.anaf.ro, categoria Asistențã tehnicã servicii informatice.

Dupã o perioadã de acomodare cu lucru în platforma Ro e-Factura, aceasta va deveni obligatorie pentru toate achizițiile publice realizate în România. De asemenea, Ro e-Facturare va deveni instrumentul exclusiv pentru facturare începând, cel mai probabil, din 2023.

RO e-Factura are beneficii atât pentru administrația publicã, cât și pentru mediul privat:

  • Oferã o imagine de ansamblu, în timp real, asupra execuției bugetare și în urmãtoarea etapã, a tranzacțiilor în relația B2B;
  • Contribuie semnificativ la reducerea fraudei TVA la nivel național, cât și în cadrul Uniunii Europene. Va reduce pierderile asociate cu evaziunea fiscalã;
  • Va fi un sistem interconectat cu celelalte sisteme deținute de statele membre ale U.E.;
  • Va asigura posibilitatea participãrii în procesul de achiziții publice a oricãrei entitãți din oricare stat membru al Uniunii Europene;
  • Sistemul va oferi date în timp real, lucru care va conduce la eficientizarea procesului de colectare și, implicit, asigurarea necesitãții de investiții ale statului român;
  • Eficiențã, predictibilitate și transparențã în cheltuirea banilor de cãtre instituțiile publice;
  • Va contribui la dezvoltarea mecanismului de verificare documentarã (desk – audit – control ANAF - Antifraudã de la distanțã)  pentru acțiunile de conformare și prevenire;
  • Datele colectate prin acest sistem vor fi suport pentru analize predictive mai detaliate ale evoluției economice, identificarea asimetriilor din economie și implementarea unor politici fiscale pertinente care sã asigure un cadru natural de dezvoltare al mediului de afaceri;
  • Eliminã vulnerabilitãțile vechiului sistem de facturare pe suport hârtie.
viewscnt
Afla mai multe despre
e-factura
e-facturare
ministerul finantelor
anaf
factura electronica